• Agneta79

Hård i magen...

Har en kille på snart två år som börjat få besvär med magen. Har blivit så hård i magen nu för tiden och är oftast ett stort bekymmer för honom att få igång magen. Har läst i ngn tråd här att man kan använda sig av olja i vällingen, men vilken sort skall man använda?
    Tacksam för alla era tips

• Svar på tråden Hård i magen...
  • låle

messmör e oxå kanon i välling ca 1 tsk räcker

• Agneta79

Har hört att den ger smak i vällingen, någon som vet?

• SaraUnderbara

Vällingen blir mer söt om något.. föll min lillflicka i smaken när hon var förstoppad.
    Prata annars med bvc ang. Lactulos. Innehåller bara naturliga saker och sätter igång magen.

Annars får du väl ge "lösande saker":
    Morotsjuice, katrinplommon, päron
    och undvika bananer, äpplen, ris o pasta osv.

• låle

Ge lillkillen annars lite plommanpure tillsammans med mellisen

• yttan

Raps oljan ska vara bra sa min BVC sköteska till mig när min ena dotter va hård i magen.

Mamma till Patrik 040821 och Pia och Petra 050716
  • Agneta79

Tack för tipsen! Får prova oss fram nu och se om där är något som får sprutt på magen!

• Tinkolina

Vi har också en tvåårig grabb med väldigt trög mage. Vi har tom fått åka till sjukhuset när det blev totalstopp. Vi har provat det mesta i huskursväg och inget fungerar. Nu får han en ganska stor dos av lactulos och det fungerar hyffsat. Enligt läkaren så är det ingen fara alls att ge detta. Jag var lite orolig att han skulle bli beroende och inte kunna bajsa utan lactulos senare men detta sa läkaren var en myt.

Läkaren sa att i den här åldern är det viktigt att inte bajsande och toabesök blir en plåga eftersom det kan påverka toabeteendet i år framöver.

Hoppas ni hittar ett sätt som fungerar för er för detta är verkligen inget roligt bekymmer!

Svar på tråden Hård i magen...