• kakan10

Sömn, kamomillte

Jag blir tokig! Vi har en liten ettarig goding som aldrig har sovit en natt. han har helt enkelt svart att koppla av och vill bara leka. Han har aldrig hittat en vettig dygnsrytm. Metoder hit och dit; tom theralen- inget hjalper! ar det nagon som har nagot knep utöver det vanliga? Har hört att man kan ge dem kallt kamomillte istället för vatten under dagen?

• Svar på tråden Sömn, kamomillte
  • lycklig adoptivmamman

kamomillte har en lugnande effekt så visst men inte under hela dagen utan kanske på kvällen. Friggs har även ett kvällsörtte som är väldigt gott. Tänk bara på att örtteer skall man aldrig dricka för länge av. Så uppehåll behövs.
    Jag kan rekomendera att göra små doftpåsar av lavendel och lägga under kudden. det lugnar ned samt ger en skön sömn. Finns lavendel att köpa på apoteket. Detta ger jag alla mina vänner som får småbarn.
    Lycka till

• Lindis41

fngerar det bra m lavendel???

• kakan10

Ska prova lavendel. Tack för tipset

• lycklig adoptivmamman

Lindis 41
    Det har funkat för mina vänner. Jag har haft turen och få en dotter som inte har behovet så jag har inte behövt att prova det på henne. Har dock testat det på mig själv och det gav ett lugn i kroppen så...
    Lycka till

Svar på tråden Sömn, kamomillte