• Thösen

Hjärtfrekvensen är den högre för flockor än för pojkar!?

Stämmer det att flickbebisar har en högre hjärtfrekvens än pojkbebisar!? Har hört så många säga att flickor har högre hjärtfrekvens. Vad säger ni? Hade din bebis hög hjärtfrekvens eller låg och vad var det som kom ut!?

• Svar på tråden Hjärtfrekvensen är den högre för flockor än för pojkar!?
  • Fille Fjonkan

Nope, det stämmer inte.

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 27
  • Bebbe2006

Min barnmorska säger att detta är en myt. Jag har en av varje i magen, och pojken har alltid högre hjärtfrekvens än flickan. Han sparkar mest också, och är en riktig vilde.

• Luddvar

Jag har fött fyra barn och alla har faktiskt legat runt 145. Det blev tre pojkar och en flicka. Så det där är nog en myt.

• Thösen

För mig spelar det ingen roll alls vad som kommer ut, men min optimistiska mamma påstår att det är en flicka pga den höga hjärtfrekvensen.
    BM däremot sa att ju mindre bebis desto högre hjärtfrekvens, hon sa inget alls om att könet skulle kunna påverka.

• Linndan

hjärtljuden är beroende på hur AKTIV bebisen är just vid lyssningstillfället!!
    vilar bebis är de klart hjärtljuden inte är höga, sprattlar o busar den är de klart hjärtljuden är höga *s*

;)

• annso84

tror att det sägs att om den är över 40 så är det en tjej och under en kille! stämde på mig i alla fall.. hjärtfrekvensen låg runt 45 varje gång och det blev en tjej.

• WimsA

Min ena kille låg på 130 i snitt, den andra på 160 i snitt!

_ComBo_
  • tissen82

sanna "låga" 128-132 neo "höga" 144-148

Svar på tråden Hjärtfrekvensen är den högre för flockor än för pojkar!?