• skogsblomma

Bebisbutiker i Malmö???

Behöver tips på affärer för bebiskläder, prylar och inredning i Malmö, gärna gångavstånd från centralen!

Tipsa gärna både om stora butiker som Babyland, Babyproffsen (om de finns) och små mysiga butiker med leksaker, gosedjur, böcker osv. Det enda jag inte är ute efter är barvagnar.

Hoppas ni kan hjälpa för jag ska alldeles snart åka dit.

• Svar på tråden Bebisbutiker i Malmö???
  • Lemice

Det finns en nyöppnad liten butik på djäknegatan 2 minuter från Centralen... Ligger precis brevid ett internet café som heter Gameness.. Vet tyvärr inte vad butiken heter har inte vatt inne och kollat men kört förbi och det ser riktigt mysigt ut med massa prylar...

• skogsblomma

Tackar Lemice!

Skrev att jag inte behöver barvagnar, menar såklart barnvagnar Även om det iofs gäller för barvagnar också.

• vivianne

Villa Magnolia på Mäster Nilsgatan (är nog den som Lemice menar för gatan byter namn till Djäknegatan ett kvarter efter)
    www.villamagnolia.se/villa/index.htm
    G-knapp och Bonti på Stora Nygatan (Bonti är min personliga favorit)
    www.g-knapp.se/
    www.bonti.se/indexie.html

Det finns en handikappshjälpsmedelsbutik på Östra Förstadsgatan som faktiskt säljer urcoola leksaker, bl.a. Manhattan Babys skallror och massagebollar.
    www.lekandelatt.com/

Babyland finns på Svågertorp och det är verkligen inte gångavstånd men jag antar att det går bussar. Babyproffsen finns dels vid Dalaplan och dels lite bakom Värnhem så det är antingen en halvtimmes promenad eller buss som gäller dit också.

• vivianne

Hej igen
    Kom på att det nyligen har öppnat en barnklädesbutik mitt emot G-knapp på Stora Nygatan som också verkar ha andra barnsaker som ser fina ut. Tror den heter Barnkammaren eller något liknande...

• vivianne

Ta en sväng runt lilla torg och kolla in designbutiken (eller vad den nu heter, in på en gård är något museumsliknande med en butik några trappor upp) och Olson & Gerthel för "märkesprylarna" om du gillar sånt.

• mamma till pi

Jag kan också rekomendera Barnkammaren vid Hansa kompaniet. De har jättefina saker! Jag lär handla många julklappar där.

• prinsungen

Butik Blå inne på hansa får du inte missaGlad

Älskar dig Edwin
  • Lilla anna panna

Jag är också helsåld på Barnkammaren. De har helsöta kläder och prylar. Bara en massa roliga saker som inte finns att köpa på andra ställen.

Jag köpte en jättemysig nalle med en varmvattenflaska i. Helt perfekt för min lilla som annars fryser när hon ska sova.

• Jessica24
    prinsungen skrev 2006-11-03 18:11:27 följande:
    Butik Blå inne på hansa får du inte missa Älskar dig Edwin

Dom håller väl på eller har stängt sin butik nu?

Har för mig att dom ska flytta till nya lokaler.

• mamma till pi

Lilla annapanna:

Vad gav du för nallen?

Det låter som en kul julklapp till min systerson.

• Lilla anna panna

89kr kostade nallen. Som hittat!

De har faktiskt riktigt bra priser.

• gravid72

Ligger Barnkammaren inne på Hansa?

• mamma till pi

Nej. Barnkammaren ligger ute på Stora Nygatan. På hörnan efter Cinderella, diagonalt mitt emot Panduro. Man ser skylten om man går från Gustav och ner mot Hansa.

Tack lilla annapanna, men jag hann in om Barnkammaren innan jag såg ditt svar. Så jag har redan köpt en nalle!

Jag handlade i stort sett alla mina barns julklappar där.

Systersonen fick varmvattennallen, en riddar och en pirattröja och så ett träsvärd och en pirat hatt.

Minstingen fick lite bitleksaker, ett knopppussel och två mini Safari body. En grön med en zebra och en brun med ett lejon. De är ju supersöta.

Min tjej fick en helt fantastisk kappa. Den har så där lite 50-tals stuk. Och så en käpphäst som gnäggar och en servis i en picnickorg.

• gravid72

mamma till pi

Tack! Då vet jag precis -hur är de prismässigt?

• Lilla anna panna

Hoppas att det inte gör något att jag går in och svarar istället....

De har alla möjliga prisklasser. Leksaker och inredning tycker jag är riktigt billigt. Alla sakerna verkar vara av mycket hög kvalité.

Kläderna är också jättebra kvalité, men de varierar väldigt i prisklass. Det finns allt från billiga vardagskläder till exklusiva gåbort kläder.

• gravid72

Tackar! Ska ta mig dit i veckan!

• mamma till pi

Jag håller med lilla anna panna.

Allt har riktigt bra pris hos Barnkammaren.
    De har bland annat mitt favuritklädmärke HIPPO. Jag har bara sett det i Danmark tidigare, så jag är helnöjd med att det inte bara tagit sig till sverige utan till min hemstad!

HIPPO är nog det som Anna menar med exklusiva "gå bort kläder". Men jag tycker det är värt lite extra att kvalitén och designen är makalös och att inte alla andra har kläderna.

• PapperTapper

Jag var inne på Barnkammaren idag. Mitt första besök!

OJ... Vad fint där är! Butiken är supermysig. Inredningen och varorna är riktigt exklusiva. Trots det så har de jättebra priser. Allting ligger snyggt och man får en chans att överskåda sortimentet. Inte alls som alla andra barnbutiker som har allt i en enda röra.

Helt klart är Barnkammaren värd ett besök!!

Svar på tråden Bebisbutiker i Malmö???