• Eli

Hur länge är det normalt att ha mensvärk (gravid)?

Hej,

Är i v.10. Idag har jag fått typisk mensvärk igen, hade det i början av grav, försvann ett tag och har nu alltså kommit tillbaka igen. Bör jag vara orolig?

Hur länge är det normalt att känna mensvärk när man är gravid?

Kan tillägga att jag också fått en misstänkt flytning (ev blod).

• Svar på tråden Hur länge är det normalt att ha mensvärk (gravid)?
  • Salmiak73

Jag hade mensvärk (Denna graviditet) fram till i vecka 15-16 någonting?
    Hade även bruna flytningar länge...
    Fick reda på att dess flytningar var "gammalt" blod som jag fick pga känsliga slemhinnor.
    Är nu i vecka 28 och allt ser bra ut

• Crazy Baby

Att ha som mensvärk när man är gravid är helt normalt, jag har haft det till och från under hela graviditeten, är nu i vecka 37!

Däremot om du får jätteont och blöder samtidigt är det väl ganska bra att kolla upp vad som händer! Men egentligen betyder inte en blödning någonting heller, finns massor av tjejer som blöder i början!

• Lychee

jag hade "jätteont" i början av min graviditet oxå, men min bm föklarade det med att i och med att min livmoder låg lite bakåt så kunde det kännas mer när den började "resa" sig.

Säger som Crazy Baby. Får du jättejätteont o starka blödningar så kolla upp det..

Lycka till! och du! grattis föresten!

• Eli

Ok, skönt att höra. Har varit dunderförkyld och hostat så det känns som om inänlvorna var på väg ut mer eller mindre... blev orolig.

Har en dotter sedan tidigare. Minns inte att jag hade sådan här värk då, så sent.

• lillvilda

jag hade molvärk till v 13-14 ungefär så sen har de kommit då å då sen dess å nu är jag i v 17.

• Eli

Ok. fast nu är jag rejält orolig, för nu har jag tittat på andras magbilder och konstaterar att min mage INTE ser ut som den ska göra i v. 10. Jag såg riktigt rund ut i början (är fläskig sedan tidigare) men nu är bara fläsket kvar. Där bebismagen borde börja ge sig tillkänna finns absolut ingenting, snarare tycker jag att det buktar inåt. Och då är jag ändå omföderska.

Fan också!

• BellaH

Hur magen ser ut tycker jag inte att du ska bli orolig av!! Jag vet omfödersor som varit helt platta framtill v 18... Men om du är orolig så ring din BM och kolla vad hon tycker!!

• fante
    Eli skrev 2006-10-28 13:05:28 följande:
    Ok. fast nu är jag rejält orolig, för nu har jag tittat på andras magbilder och konstaterar att min mage INTE ser ut som den ska göra i v. 10. Jag såg riktigt rund ut i början (är fläskig sedan tidigare) men nu är bara fläsket kvar. Där bebismagen borde börja ge sig tillkänna finns absolut ingenting, snarare tycker jag att det buktar inåt. Och då är jag ändå omföderska. Fan också!
    Kanske det bara är tarmsvullnaden som har lagt sig. Går själv in i v. 11 i morgon (visserligen första graviditeten), men på morgonen är min mage hur platt som helst. Tror inte att du behöver oroa dig för att magen inte ser ut som den "borde" göra. Du kan ju alltid ringa bm och kolla om du är orolig.
  • Eli

Hej på er,

Jag har bytt forum till känsliga rummet. Jag känner igen allting alltför väl. Fick mf tidigare i år.

• fante

Hoppas du har fel! *håller tummarna*

Svar på tråden Hur länge är det normalt att ha mensvärk (gravid)?