Infravärmd bastu?
Är det någon som provat en bastu som värms upp med infravärme? De säljer små sådana som man kan ställa var som helst. Blir det varmt som i en bastu eller hur känns det?
Är det någon som provat en bastu som värms upp med infravärme? De säljer små sådana som man kan ställa var som helst. Blir det varmt som i en bastu eller hur känns det?
Svägerskan har en sån och hon har fibromyalgi och hon säger att den är jättebra mot hennes värk. Varmt och gott och hon svettas ordentligt.
Tack
Frågan är hur skillnaden upplevs mot en vanlig bastu?
Karln vill ha bastu men frågan är om en sådan är "verklig" så det upplevs som en riktig bastu. Sedan krävs ju inte ventilation på samma sätt som en riktig som blir mer fuktig, antar jag.
Verkar ju vara ett smidigt och enkelt sätt att få bastu.
Ingen mer som provat en sådan här bastu och kan komma med en åsikt?
Någon måste väl basta i detta forum????
Ska prata med min svägerska i helgen och sedan meddelar jag dig
Menar du Resonans? Ja, det har jag testat och det är jätteskönt.
Nu vet jag inte vad Resonans är, är det en bastu som är infraröd-uppvärmd??? Och känns det som bastu?
Ja, man ligger i en "kupol" där man kan reglera värmen. Nej värmen blir lite annorlunda mot en vanlig bastu, mer djupgående liksom. Dessutom har man ju huvudet utanför och andas inte in den varma luften. Svettas gör man däremot...massor!
Då var det något annat. Jag vill ha en "riktig" bastu där du går in i ett litet rum coh sitter och pratar med någon mer
Däremot kanske värmen fungerar på samma sätt.
Tänker du på den som Rusta säljer?
www.rusta.se/product.asp%2DBASTU&kategori=Badrum+M%F6bler%2FInredning&p=95301208
Med tanke på att effekten på värmen är betydligt lägre än den som ett normalt bastuaggregat avger, så skall man nog inte förvänta sig riktigt samma värme..
Priset var väl dessutom nästan i nivå med man får betala för en riktig bastu i byggsats..
Ja, Rusta har en.
Fast om jag förstått det hela rätt så värms denna upp snabbare och det blir inte lika fuktigt i det utrymmet den står i. Rätt eller fel?
Uppvärmningstiden kan väl diskuteras, eftersom effekten är lägre än ett konventionellt aggregat, men samtidigt så blir det väl inte riktigt så varmt då. Fukt borde det väl inte bli eftersom man väl inte tillför något vatten eller fukt på annat sätt. Torrbastu m a o.