• Annanym

Krymper fötterna igen?

Mina fötter (som var nog breda innan graviditeten!) har svällt upp till oformliga bollar allteftersom. Nu kommer jag bara i ett par extrabreda gymnastikskor och mina Birkenstock, som jag fått göra extra hål i. Eftersom sandalvädret är över för i år börjar det bli lite kritiskt läge... Hur som helst, jag ska föda om en månad så det går nog, men sen då? Blir fötterna normala igen? Eller kommer jag för alltid att vara hänvisad till raggsockor med plastpåsar på??

• Svar på tråden Krymper fötterna igen?
  • Annanym

Puffar på här, eftersom jag verkligen vill veta.

• Duckan74

Min svärmors fötter blev mindre efteråt, smalare menar jag så visst borde de anta sin ursprungliga form.
    Mina är ganska svullna och jag hoppas verkligen det går över annars får jag inte på mig mina fina skor ju

• Annanym

Nä. Det blir lite dyrt att uppdatera hela skogarderoben!

• VärstaGrymmaTjejen

Hehe, jo då, fötterna sväller väl mest pga vattnet man samlar på sig. Mina var ENORMA också på slutet! Men ja, nu ser de normala ut, men de är en stl större än innan faktiskt, men det är hela jag så...

Jag är inte dum... Jag har bara otur när jag tänker!
  • Flizan30

Vätskan försvinner men man kan f större fötter efter grav då ligamenten kan mjukas upp och ökad vikt platta ut fötterna. jag har gtt upp 1/2 strl efter mina tv förlossningar

• Elli47

Jodå när vätskan går ur kroppen så blir fötterna normala igen, dock har jag fått ca en halv storlek större fötter efter mina två graviditeter!

• Duckan74

Just en ½ storlek, vad stökigt, inte ofta det säljs tex 35½, vilket skulle bli vad jag måste ha då.

• Annanym

Oh no!Som sagt, med stekpannor till fötter redan innan blir det ingen lek att hitta skor som är strl 36 på längden och 43 på bredden.

• lilla tummelisa

Svullnaden försvinner ju men eftersom hormonerna gör att ledband och ligament töjder sig så blir man mer plattfotad. Jag kommer tyvärr inte i ett enda par av mina gamla skor, fastän svullnaden gått ner nu

• liin

Mina fötter "växte" en hel del under grav. Hade 37-38 tidigare, efter 39. Nu hlet plötsligt 2 år efter förlossningen börjar jag kunna ha mina 38or igen. Så visst krymper fötterna tillbaks men det kan ta tid...

Svar på tråden Krymper fötterna igen?