När man "tar i" antar jag menas att man ska inte lyfta något som är tungt för DIG. Man ska ju naturligtvis inte lyft som vanligt när man är gravid. Styrketräning är jättebra,det har jag själv tränat under flera år och inte slutat pga graviditet. Men nu tränar jag för att bibehålla formen, inte för att förbättra den, som alltid annars gör när man tränar. Dvs många repetioner istället. Promenader är perfekt och smidighetsträning så som yoga. Men jag arbetar i en färghandel, och körde på som vanligt. Kunde inte för mitt liv förstå att de där hinkarna, man lyfter en del på en dag, helt plötsligt var för tunga.
Jag blev sjukskriven från vecka 20 och kommer vara det fram till bf. Startade sammandragningar som höll på att reultera i på tok för tidig förlossning. Alla gör naturligtvis som dom själva vill. Men personligen vill jag inte risker mitt barn i onödan. Jag bär matkassar (dom lätta) och lever annars som vanligt, men man har fått sig en tankeställare, sen är min sambo ett enormt stöd och håller koll på mig