• Ano031

Var kan man köpa STOR ryggsäck??

Behöver köpa en stor ryggsäck då jag och lilltjejen ska ut och resa själva.... Någon som vet var man kan köpa lite större ryggsäckar till ett ok pris......har kollat runt lite men tycker att dom verkar väldigt dyra......

• Svar på tråden Var kan man köpa STOR ryggsäck??
  • NyfikenRosa

Kollat på stadium?

♥♥♥ Nyinflyttad ♥♥♥
  • Elli47

Det beror på... sportaffärer har ju sånt men där kostar det förstås mer. Sen finns det även uppsjöar av ryggsäckar och väskor på de flesta stora Ica-Maxi, Coop Forum och liknande varuhus och de brukar ha mycket bra priser. Sen hur det är med kvaliteten har jag ingen aning om!

• NyfikenRosa

Hur många liter hade du tänkt? Vart ska du åka och hur länge? ( jobbar på stadium )

♥♥♥ Nyinflyttad ♥♥♥
  • Ano031

NyfikenRosa: Var faktiskt och kollade på Stadium, dom hade inte så mycket inne när jag var där...den billigaste kostade runt 1200:-, i den storleken som jag minst vill ha..... Tycker att 1200 är ganska mycket...

Eva37: Låter som en bra idé, dom brukar ha bättre priser.... Behöver inte vara någon superkvalité, kommer nog bara att användas ett par gånger om året...

• Ano031

NyfikenRosa: Vet inte vad det ligger på i liter, men ska vara borta en vecka och ska ha plats för både lillans grejer och mina (har inte möjlighet att få nåt tvättat)

• NyfikenRosa
    Ano031 skrev 2006-10-28 20:14:40 följande:
    NyfikenRosa: Vet inte vad det ligger på i liter, men ska vara borta en vecka och ska ha plats för både lillans grejer och mina (har inte möjlighet att få nåt tvättat)
    okej.. om du går in i butiken så hör med dem och förklara vad du behöver den till och säg att du vill ha en billig! Det finns billiga ryggsäckar också som är REA men som man kanske inte alltid har plats för ute i butiken.

Ska ni ha det vanliga med eller ska ni utomlands?
    det finns ju en 60 liters för 599:- tex
    Kolla stadium.se
    ♥♥♥ Nyinflyttad ♥♥♥
  • Fidelis ad urnam

Jag och killen ska bila runt i USA nästa sommar. Då det blir mycket in och ut ur bilen vid hotell osv kändes det opraktiskt att ha med sig "vanliga" resväskor.
    Så vi köpte ist en väska på Stadium vid namn Warp Globalwheel 80. Den kostade ca 600:- och är riktigt robust och skön, den har hjul och är lätt att dra med sig.

• NyfikenRosa

hihi en röd eller grön? de är superbra!

♥♥♥ Nyinflyttad ♥♥♥
  • Ano031

Fidelis ad urnam: Hur stor är det då? Vill ha ca 60-70 liter...

• Charlie Bravo

Med ryggsäckar är det som med allt annat. Du får vad du betalar för. Om du primärt ska ha den som ett alternativ till en resväska, d.v.s. inte bära den några längre sträckor så tycker jag att de billigare ryggsäckarna på Stadium (600-800 kr) fungerar utmärk. Ska man däremot använda den på vandringsturer eller liknande så ska man satsa på en modell med ett bättre bärsystem. Sistnämnda + kvalitén på materialet och detaljer är ju det man betalar extra för. Ska man vandra bör man prova ryggsäcken med lite packning i och rätt inställd.

Svar på tråden Var kan man köpa STOR ryggsäck??