• Skogsjäntan

Vad kostar det med en Doula?

Har varit ute på www.doula.se men inte hittat info om sådant. Vet någon vad det kostar, hur det går till osv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-29 11:22:13:
    Såg att jag skrivit fel adress www.doula.NU skulle det ju vara

• Svar på tråden Vad kostar det med en Doula?
  • Lychee

Oftast kostar det inget med doulor (?) men som en gest betalar man oftast för deras omkostnader i samband med förlossning. Det är i alla fall vad jag hört..

• Skogsjäntan

Hmm har hittat nu på en del sidor att det kostar allt mellan 3000-6000 kr. Har man ju aldrig råd med

• Cilota
    Skogsjäntan - du kanske kan hitta en doula som är under utbildning. De tar sällan betalt men kan det mesta
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Skogsjäntan

Självklart betalar man ju omkostnader och så...

Joo men hur hittar man en sådan? Kan ju kanske få tips av min aurora-bm?

• Cilota

Jag vet inte hur man går tillväga faktiskt. Vet bara att Sisu inte tog betalt medan hon gjorde sina tre "examensjobb". Prata med henne, hon har säkert kontakter

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • LIVochLinnea

I Göteborg kostar det mellan 4500- 3000 kr även Stockhoms doulorna tar betalt ungefär lika mycket. Doulan har jour i tre veckor och stannar hela förlossningen. Är du ensamstående så betalar du kanske inte så mycket beroende på vad man tjänar i hushållet unga föräldrar behöver oftast inte betala alls om de inte har inkomst.

• ica003

vi kommer betala 3000...mycket pengar tyvärr men för mig känns det värt det... och om man ser det från doulans håll... 3000 för dygnetruntjour i 2-4 veckor beroende lite på när bebis kommer....

• Skogsjäntan

Jovisst är det så. Jag tycker väl egentligen inte heller att det är så mycket. Jag tycker att det borde vara någonting som landstinget betalar och att doulan då får mer betalt. Det är ju en del av vård så att säga.

Svar på tråden Vad kostar det med en Doula?