• Anonym

Push Up BH

Problem problem problem. Är så trött på att köpa Bh'ar. Grejen är den här. Jag har följt en del olika tabeller om hur man ska mäta strl på byst o under byst osv för o hitta rätt bh, men det tycks inte hjälpa. Jag köper push-up bh'ar men det blir liksom inte den där effekten jag hoppas på. Visst jag har inte de största brösten men ändå, borde kunna få ett litet lyft. Hur fasen ska man kunna kolla upp vilken strl o kupa som är rätt? Blir ju inget lyft ändå :( Nån som vet?

• Svar på tråden Push Up BH
  • Cuthalion

Gå till en riktig underklädesaffär. BH:arna kostar ett par kronor mer men de är ofta av riktigt bra kvalité samt att personalen bör ha kunskapen att hitta en bh som passar just Dig

• Anonym

Känns ju lite pinsamt o be personal? Hur vet dem vad som passar? Kommer dem att mäta o så eller? :/

• Cuthalion

I underklädesbutikerna har man oftast inget "val" än att få hjälp .

De tittar på hur man ser ut och sedan plockar de fram bh:ar som passar en. Finns ju stolpskott inom den branschen också men har de lite erfarenhet vet de vad de pratar om.

Har Du förresten provat att ta en större kupa och mindre omkrets?

Till exempel 80A och 75B är samma storlek på kupan liksom 80 B och 75C . Blir omkretsen för stor sitter inte bh:n på plats.

• Anonym

Prova i affären! Gör du inte det? Då köper du ju inte "grisen i säcken"?

• Anonym

Har prövat det ja. Jag har alltid använt 75a eftersom jag trott jag varit de, men då har de suttit för tajt o lämnat märken efter. Sedan har jag nu 80 a istället o den sitter bra fast kupan verkar för stor. Tycker detta är krångligt ;p men jag ska till stan på tisdag så jag får väl gå in o fråga =)

• Anonym

Jag vill ju bl.a ha en bh som gör att man får det pushet, den där klyftan som typ aaaalla tjejer nästan har, för jag har ju inte sådär gigantiska bröst så att pusha upp dem hade inte varit helt fel.

• Cuthalion

Men om Du har 75A så skall Du ha 70B. 80A är som 75B vilket därför gör att kupan blir större.

Använd annars inlägg så att Du pressar upp Dina egna bröst i BH:n

• Anonym

men kommer inte 70b sitta rätt tajt runt?

• FlowerGirl

jag hade samma problem med bh'n...¨tills jag gick in i en "riktig"  underklädersaffär, de hjälpte till och jag fick en bh som jag tyckte satt lite "konstig" i början men som var min riktiga storlek... jag köpte en "wonderbra" för jag behövde lite lyft den var inte billig då... några hundralappar får man betala, men det är värt det.

• Cuthalion

Jag har alltid haft 80X för att jag tyckt att det är det som jag "får plats i" men nu senast blev jag nästan tvingad att prova en 75Y. Den satt perfekt! 75X däremot sitter alldeles för tight och allt bara väller över

Gäller ju också att man vet hur man skall skaka till allt också . Personalen kan ge bra tips på hur Du "puffar till" allt så att BH:n sitter så bra det bara går

• Anonym

När jag haft 75 a har jag iofs haft den väldigt tajt pga jag alltid valt haken som är längst in. Tror du då att en 70b kan ge den effekten jag vill?

• Anonym (Tuttan)

Testa en balconette-BH istället för Push-up. På mig ger dessa den "rätta" effekten. Jag tycker Lindex har bra BH-ar oftast och där kan man säkert få hjälp också.

• biomedbonus

Ts jag håller med de andra , du bör gå till en riktig bhaffär!!

JAg har haft samma problem som du, jag trodde jag hade 75D  men de satt aldrig bra.
    jag gick till en sån affär och de mätte och jag prövade fler storlekar . Och det visade sig att min storlek var 75-F.

Och de sitter jättesnygggt!

• burtok

Jag har upptäck att lIndex peronal oftast är väldigt kunniga om de jobbar på underklädsdelen.. De har hjälpt mig, har själv 75 A. Inför bröllopet så bara var jag tvungen att hitta nåt som skulle sitta perfekt.. Och de var så snälla så de hjälpte mig. Jag var i provhytten säkert en timme... Hhhiii hhii Men den gav resultat kan jag säga..

• Cuthalion

Man skall alltid knäppa på haken längst ut till att börja med.

• Anonym

Ska nog gå till Lindex eller något o fråga. Brukar oftast beställa underkläder från H&M etc för jag tycker inte så många butiker har så snygga underkläder, men så fort jag vet vilken storlek jag har så blir det väl inga problem

• Anonym

Nej man måste alltid prova! Samma storlek kan sitta olika på olika modeller, så det är nog inte så smart o skicka efter om man brukar ha problem!

Jag tror du klarar dej på o prova på vanliga affärer som H&M o Lindex, ta med några olika modeller o storlekar o prova dej fram, be om hjälp om du behöver springa o byta, eller ha med en kompis. Det är inte säkert du blir mer nöjd av o köpa dyra märken. Du har ju liten byst o då får man prova sej fram lite

• Anonym (T)

Jag är en 70 A (H&M´s Behåar) men tycker att de är för små ibland, har oxå på innersta haken fast den ofta åker upp och får massa märken.. Borde jag ha 70 B då?

• Anonym (bra)

gå till twilfit och be om hjälp! de är proffsiga och hjälper dig att MÄTA omkrets under byst och rätt över så att du både får rätt omkrets och kupa. Sedan är det olika hur pass mycket lyft man får av en push-up bh. Prova en balconette-modell nästa gång! De pushar liksom underifrån och inte bara från sidorna = snyggare och mer naturligt resultat!

• Anonym

Vart säljs balconettebehåar då? Har bara sett på halens typ men jag vill helst köpa sån i affär isf

Klart man kan hitta en bh som passar på HM o lindex o det är inga dyrare märken jag är ute efter, bara lite finare modeller... hm har ju ändå så töntiga bhar som snobben? Nej tack till det. Hittar sällan nåt på hm eller lindex som faller mig i smaken :(

Svar på tråden Push Up BH