• Dino78

Vad säger grisen? Hur lär ni era/t barn?

När jag ska förklara för min dotter hur grisen låter sitter jag i detta dilemma...hur säger ni? Jag går igenom alla ljuden men min stackars tjej blir väl helt förvirrad

DIF i själ och hjärta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad säger grisen? Hur lär ni era/t barn?
  • Dino78

Jag försöker grymta först men antar att det är svårt för ett litet barn att härma...

PS Min dotter sa VOVVOV första gången igår när jag frågade vad hunden säger *stolt*

DIF i själ och hjärta
  • Trikarn

Kan inte ngn förklara hur en flodhäst och en giraff låter oxå???? eller isbjörnen??*suck*

• Dino78
    Trikarn skrev 2006-10-29 08:37:45 följande:
    Kan inte ngn förklara hur en flodhäst och en giraff låter oxå???? eller isbjörnen??*suck*
    ?? Vad menar du??
    DIF i själ och hjärta
  • Trikarn

haha vi har en bok med både giraff ocg flodhäst samt isbjörn i =) Alla andra djuren låter..men kommer inte på hur de ska låta....
    just nu så gäspar flodhästen och giraffen tuggar...

• Dino78
    Trikarn skrev 2006-10-29 08:41:54 följande:
    haha vi har en bok med både giraff ocg flodhäst samt isbjörn i =) Alla andra djuren låter..men kommer inte på hur de ska låta....just nu så gäspar flodhästen och giraffen tuggar...

Trodde du var elak och tyckte det var larvigt att "lära" barn hur djuren låter...puh, blev lite nojjig där! Ironiserade mig var jag rädd du gjorde. PUH

Hmmm, undrar hur de djuren låter...har problem själv med elkefanten här hemma

DIF i själ och hjärta
  • Trikarn

ahhaaaa näärå =) ville inte vara taskig

Elefanten så låter vi ÅÅååå och lyfter upp armen =) så att den lixom trumpetar ut luft lite milt sådär ....

• MansonDust

Grymtar (drar in luft så det låter som man harklar sig ungefär)

• Pip73

Här grymtas det!! Har också problem med massa konstiga djur i barnböckerna. Hur låter en kanin till exempel.

Lite OT... Köpte en inplastad bok som hette Arbetsfordon häromdagen. Trodde det skulle vara typ traktor och lastbil. Gissa om jag blev snopen och full i skratt när jag slog upp det första uppslaget.

Robin 11 månaders första fordon att lära sig blir:
    BETONGTRANSPORTBIL *fniss*

~*~ Man är inte äldre än man känner sig ~*~
  • cinderella26

till småbarn skulle jag säga nöff nöff

till större småbarn skulle jag låta som en gris

• Trikarn

Pip73: kusinen har den boken..liiite jobbig!!!

en kanin...den lixom tuggar med framtänderna( så att det låter såklart ) =)och rynkar på näsan samtidgt =)

Svar på tråden Vad säger grisen? Hur lär ni era/t barn?