• Barba Söt

Upprörd pga får ej veta något

(Lägger min tråd i denna gruppen istället, hoppas jag kan få svar)

Haft problem sedan jag plockade ut p-stav i januari och nu för lite mer än en månad sedan lite drygt var jag på kvinnokliniken. Hon gjorde undersökning och sa att jag kanske hade PCOS, ultraljudet visade tendens till det, men att hon skulle ta blodprov också. Ca två veckor sedan ringde hon och det verkade det vara sköldkörtlen som hon var mer orolig för så då fick jag ta om det blodprovet. Sedan hör jag ingenting. I förra veckan ringer jag dit och pratar med en sköterska, som kollar i datorn att jo, mitt prov visade inget speciellt nu och det var ju lite dumt att ingen berättat det för mig.

Då tänkte jag inte så mycket på det, blev mest lättad att jag itne hade sköldkörtelproblem. Men nu börjar jag bli lite förbannat (rent ut sagt). För slänga ur sig PCOS, sedan sköldkörtelrubbningar till mig, och sedan inte komma tillbaka och säga hur jag ska gå vidare. Det är ju inte precis snuva det handlar om.

Vid första besökt fick jag även Gestapuran för att stimulera igång min menstruation. Hon skulle återkomma om jag skulle fortsätta med den efter ca 14 dagar. ingenting. Istället för att ha mens med jättelångt mellanrum har jag nu det varannan vecka. Vet inte om det kan kallas förbättring.

Jag vet inte vad jag ska göra...känner mig mer stirrig än innan jag gick dit...och det känns som att de nu förväntar sig vara att jag ska försöka 18månader till och sedan återkomma igen.

• Svar på tråden Upprörd pga får ej veta något
  • Barba Söt

Är det någon som har något tips, eller en solskenshistoria eller vad som helst som kan pigga upp...

• snigelfart

Du måste ju ta kontakt med läkaren igen. Är det så att du har problem med sköldkörteln så måste du ha medicin. Det har nämligen betydelse för en ev befruktning.
    Vad gäller PCO så har jag ingen aning om det men gissar att du behöver svar på dina frågor. Lycka till.

Svar på tråden Upprörd pga får ej veta något