Efterlysning!!!!!!!!
Jag söker ett recept på bakverk med bla puffat ris o kokosfett.
Jag söker ett recept på bakverk med bla puffat ris o kokosfett.
vet inte ens om man ska ha kokosfett i...någon där ute??
kolla in www.ica.se har för mig att de har en receptbar där man kan skriva in ingerdienser man vill ska vara med
är det risbollar?? Inget kokosfett, men hög högstadienostalgifaktor!
kkp=kaffekopp
150gr smör
1kkp socker
1kkp mjöl
2kkp havregryn
lite vaniljsocker
ca 2-3 msk mjölk
4-5 dl rostat ris
Gör så här:
Blanda ihop samtliga ingredienser till smeten.
Om smeten verkar lite torr, tillsätt lite mer mjölk. Smeten ska vara ganska kladdig.
Forma sedan smeten till bollar och rulla dem i riset. Förvara i kyl eller i frys.
Här kan jag bidra med en supergod ischoklad med rispuffar
Passar väldigt bra till jul!
Minns när min mormor gjorde dom och ställde de kallt uppe i rummet så smög jag dit och åt flera stycken kakor!
Ischoklad med rispuffar
125 g kokosfett
1 ägg
1 dl florsocker
2 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
4 dl vårgårda ris ( rispuffar)
Smält kokosfettet på svag värme. Låt det svalna men inte stelna. Vispa ägg och florsocker, tillsätt kakao och vaniljsocker. Rör ned kokosfettet lite i taget i äggsmeten.
Blanda ner rispuffar. Klicka ut smeten på ett smörpapper eller i formar.
Låt stå kallt!
Lovar de är supergoda!!!
tineling- de verka asgoda- ska prova Men vad är det jag fått om bakfoten där det ska vara blockchoklad i oxå? det är kanske den enkla varianten?
turia:
Nej inget blockchocklad i receptet. Det kanske är annat recept som man använder det. När ska du göra de kakorna? jag blir också sugen men tänk på hur mycket kalorier det finns i kokosfettet. Lycka till!
Glömde säga att jag brukar ha de i frysen så det går jättebra!
Jag är ledig hela dagarna (havandeskapspenning) så jag ska försöka sprida ut godisbaket, ska göra knäck o ischoklad oxå
Fett är gott men ohh så syndigt!! Skyller på att bebis vill ha fettet...
Blev de goda?