• Sara 81

"Mamma" Vinterjacka

Hej allihopa!

Vaknar upp och så är det vitt på marken (bara frost än så länge) men kallt! Jag har bf 12 februari men är redan nu stor och störra lär ja ju bli!

Har varit och letat vinterjacka men hittar ingen alls! Finns ingen på mamma avdelningarna...

Hur har ni tänkt att göra? Nägon som har hittat nån jacka?

Tacksam för tips!

• Svar på tråden "Mamma" Vinterjacka
  • modermadde

ja använde mannens.. Födde 3:e februari i år...

• nublu

Köp en vanlig vinterjacka fast någon/några storlekar större. Jag tror inte att det finns "mammajackor".

• iza04

Vet inte var du bor, men jag köpte en billig på ullared. Då behöver man inte ha så dåligt samvete att man slängt ut massa pengar på det.

• Mellsan666

Hittar du nått ställe där de säljer bra jackor säg gärna till har samma dilemma. Har Bf 19 feb

• BROCCOLLI

Köp en stooor jacka .-D Jag fick min son 13 februari och hade en dunväst (utan ärmar alltså) och under den hade jag en skitsnygg, modell större, lila stickad tröja med polokrage Kände mig faktiskt fin i det och det är ju ganska kul om man trivs i det man har på sig, även om man är stor om magen  

• Lady Maria

Min frisör tipsade om dunjacka i en storlek större. Jag hittade en utställd kort kappa på Zara som passar min stil bättre. Den har tre stora silverfärgade knappar fram som jag genast bytte ut mot knappar i lite mer klassisk stil.

• Underbarson

Kolla på blocket och tradera eller andra second hand ställen.

• cid

Fick ett tips som borde funka om man är lite sykunnig...
    Om man köper en lite billigare jacka så kan man lixom klippa upp den i sömmen på sidorna och sen sy i resårtyg. På så sätt är ju jackan lagom åt alla håll! Men det kräver nog som sagt att man är lite sykunnig, men så där jättesvårt kan det ju inte vara!

• Karin99

jag köpte en stor killjacka på H&M, billg var den också. det får plats massa mage i den, och så kan ju min man få den när bebisen kommer (mars)! Det är ju ingen idé att lägga en förmögenhet på en vinterjacka som man bara ska ha en vinter...

• Lychee

Karin99

nej, jag börjar känna så inför en massa saker just nu.

Men samtidigt vill jag inte klä mig i stora säckar heller. Det har jag gjort tillräckligt många år i mitt liv, jag vill ju vara stolt över mina former nu, när man för engångsskull kan vara stolt över sin mage.. Men ingenting passar ju för tillfället och jag är i v 18 nu. *suck*

Svar på tråden "Mamma" Vinterjacka