vad ska man tänka på när man köper solarium?
ja vad ska man tänka på?
vill ha helkropps solarium.
ska man köpa begagnat?
vad kostar ett nytt?
alla tips välkomna
(bor i skåne)
ja vad ska man tänka på?
vill ha helkropps solarium.
ska man köpa begagnat?
vad kostar ett nytt?
alla tips välkomna
(bor i skåne)
Om du köper ett begagnat så bör du titta så att de monterade rören är sådana som tillverkaren har rekommenderat. Om det är fel så kan solariumet vara direkt farligt...
För att vara lite pekfingeraktig också:
Man ska tänka på att huden åldras i förtid (elasticitet/och rynkor) och att hudcancerrisken ökar.
www.kelkoo.se/b/a/sbs/se/homeappSmall/keyword/solarium/146801.html
drar dem inte mycket el? har jag hört. men men..
Att du kan få cancer, rynkor och en hög elräkning. Köp en brun-utan-sol spray istället, och spraya dig brun i duschen (för bästa resultat, be någon annan göra det åt dig). Jag har en tan-in-a-can som kostade 199 kr som fungerar superbra. Menar inte att låta bitchig, men jag tycker det är en bättre investering
Rör drar 1000-1500W beroende på antal rör osv - så hyggligt mycket el drar dom.
(en liten notis för de som går till solarium ute på stan: Undvik de där de står "Alltid nya rör", det innebär att dessa rör att det finns en storrisk att de ligger över de tillåtna UV-värdena - dvs större risk för Hudcancer. När man mäter UV-strålningen på UV-lysrör gör man det nämligen efter en inbänningsperiod på ett antal timmar... och har man det hemma så sker det ju bara under en kortare period att man utsätts för det men går man enbart till solarum på stan så får man ju konstant "överdos")