• Stumpan2

Vilka färger passar med ek?

älskar ek-möbler och egentligen passar väl de flesta färger till det, men vilka färger tycker du passar allra bäst eller har tillsammans med dina egna ekmöbler?

• Svar på tråden Vilka färger passar med ek?
  • KatjaMarina

Stockholmsvitt är jättesnyggt till

• tuvan4

jag tycker att grått o vitt passar väldigt bra till ek. Men som du skrev, det mesta passar ju.

• magizmaka

Jag älskar också ekmöbler och har det en hel del i ek, fäger som jag tycker pass är brunt och turkost och gult. Men vill också gärna ha tips.

• Noda

Jag tycker att vitt och rött passar jättebra.

• cid

naturvitt, olivgrönt och brunt!
    Eftersom det är ett ganska levande träslag så skulle jag nog helt enkelt säga naturfärger....

• mimmi 1

Håller med dej cid.... varma färger är snyggast... har själv mycket Ek, köksinredning, köksmöbler, innrdörrar, dörrfoder.....
    Har mycket beige, nougat o brunt.. och som färgklick i det hela har jag rostbrunt, mörk orange, ja, åt det hållet.....det är även fint med grönt , rött, grön-gul....
    Fick lära mej en gång att man inte ska blanda varma o kalla färger.. nu är det ju lite trendigt att göra det, men för den färg-kräsna.. nej.....

• Jenny70

Har oxå ek i det mesta...golv, köksinredning, matbord, bokhylla osv...jag ändrar accentfärgerna lite efter humör eller årstid, kanske...har haft turkosa "tillbehör" nu ett tag, men håller på att samla på mej lite i grått/svart för att byta ut här så småningom nu när det blir alltmer höst.
    Till TV-bordet har jag en sisalmatta i svart/natur, den är riktigt snygg till, tycker jag! Svart blir en snygg kontrast till det träfärgade. Hade mycket rött i julas klart & det var oxå jättefint till. Naturvitt...ja, det mesta passar till ek, skulle jag tro.

• Stumpan2

tack så mycke för svaren!! alltid kul att bli lite inspirerad här...

• Godis råttan

vi har vitt turkost o brunt

*överläggning pågår* tankar på hög varv...
  • Sarina och tony

Jag tror att vitt och grönt blir snyggt....men det e nog bara för att det e dem färgerna jag ska ha i köket...Ek, vitt och grönt...

Svar på tråden Vilka färger passar med ek?