Vilka färger passar med ek?
älskar ek-möbler och egentligen passar väl de flesta färger till det, men vilka färger tycker du passar allra bäst eller har tillsammans med dina egna ekmöbler?
älskar ek-möbler och egentligen passar väl de flesta färger till det, men vilka färger tycker du passar allra bäst eller har tillsammans med dina egna ekmöbler?
Olivgrönt är jättefint till ek, tycker jag.
Stockholmsvitt är jättesnyggt till
jag tycker att grått o vitt passar väldigt bra till ek. Men som du skrev, det mesta passar ju.
Grått, grönt och/eller lila
Jag älskar också ekmöbler och har det en hel del i ek, fäger som jag tycker pass är brunt och turkost och gult. Men vill också gärna ha tips.
Jag tycker att vitt och rött passar jättebra.
naturvitt, olivgrönt och brunt!
Eftersom det är ett ganska levande träslag så skulle jag nog helt enkelt säga naturfärger....
Håller med dej cid.... varma färger är snyggast... har själv mycket Ek, köksinredning, köksmöbler, innrdörrar, dörrfoder.....
Har mycket beige, nougat o brunt.. och som färgklick i det hela har jag rostbrunt, mörk orange, ja, åt det hållet.....det är även fint med grönt , rött, grön-gul....
Fick lära mej en gång att man inte ska blanda varma o kalla färger.. nu är det ju lite trendigt att göra det, men för den färg-kräsna.. nej.....
Har oxå ek i det mesta...golv, köksinredning, matbord, bokhylla osv...jag ändrar accentfärgerna lite efter humör eller årstid, kanske...har haft turkosa "tillbehör" nu ett tag, men håller på att samla på mej lite i grått/svart för att byta ut här så småningom nu när det blir alltmer höst.
Till TV-bordet har jag en sisalmatta i svart/natur, den är riktigt snygg till, tycker jag! Svart blir en snygg kontrast till det träfärgade. Hade mycket rött i julas klart & det var oxå jättefint till. Naturvitt...ja, det mesta passar till ek, skulle jag tro.
tack så mycke för svaren!! alltid kul att bli lite inspirerad här...
vi har vitt turkost o brunt
Jag tror att vitt och grönt blir snyggt....men det e nog bara för att det e dem färgerna jag ska ha i köket...Ek, vitt och grönt...