Vad händer om man inte vet vem pappan till barnet är?
Hej!
För 6 år sen blev jag gravid. Pappan var ett onenightstand från göteborg och jag kommer knappt ihåg hur han såg ut. Vet inte vad han hette, hur gammal han var eller nånting. Absolut ingenting. Va bara en jag träffade på krogen. Jag försökte desperat leta upp denna man men eftersom jag visste NADA om honom så gick det inge bra...
När min dotter sedan föddes och familjerätten tog kontakt med mig så sa jag att jag ej ville säga vem pappan var. JAg skämdes såååå mkt för mitt snedsteg. Dom har sedan fortsatt att skicka brev hem till mig i snart 6 år nu alltså. Om att jag är välkommen dit för att prata om faderskapet. Nu öär det så att jag pga sjukdom inte kommer kunna jobba längre och kommer få 1000:- i socialbodrag för att klara mig. Nåt underhåll har ajg ju inte rätt till då jag inte sammarbetat med famrätten. Men nu så kommer jag verkligen behöva underhåll. HUr ska jag göra?
Vad ska jag säga till familjerätten?
Jag skäms så otroligt mkt över att jag inte sagt nåt tidigare...
Jag vet ju inte vem pappan är. Ingen aning vekrligen. Vad kommer famrätten säga? KOmmer jag få rätt till underhåll av FK?
Åhh hjälp mig...