• 1991

Hårfärger i skrikiga färger?

Tjingeling,
    undrar om någon här vet vart i Stockholm man kan köpa hårfärger i skrikiga färger (framförallt knallrosa) har nämligen tänkt att färga håret kolsvart, fick då en idé om att göra "underhåret" knallrosa. Ingen som vet vart man får tag på det?

• Svar på tråden Hårfärger i skrikiga färger?
  • Prisssan

Frisören kan säkert färga det så åt dig om du nu vill det.

• 1991

Priscella

Huh nej, det låter dyrt. Gör hellre själv!

• 1991

Giz is back - WOOOOW! Vet du om dom där hårtoningarna funkar bra då och hur länge dom håller?

• 1991

Btw, om jag t.ex. väljer att ha underhåret knallrosa.. funkar det då om håret är svart från början? Eller blir det typ mörklila då?

• Den där Linn

För att få håret riktigt knalligt måste det vara jätteljust. Har du håret svart från början kan du glömma att det blir nåt annat än just...svart

• giz den allsmäktige

du måste köpa deras blekning å köra den först.
    har inte testat dom men tydligen så är det både ris och ros från dom som provat.
    men testa, är ju inte så asdyrt.

• 1991

Linn84 - Tusan då kan man inte istället för att gå till frissan och bleka det, typ köpa en sån där "färgburk" själv och bleka underhåret lite slarvigt.. spelar ingen roll om det blonda blir särskillt fint, huvudsaken är att det knalliga sedan syns. Oooh krångligt.

• 1991

Giz is back - Är lite skeptisk till att det inte står nå instruktioner eller någonting på sidan om blekmedel, tänk om det är värsta bluffen eller om det är superkrångligt. Aja..

• Den där Linn

Ja, du har så rätt. Ska du liks slänga in en toning så kan du gott och väl köpa en blekning i butiken och bleka själv. Tänk på att svart hår kan vara jättesvårt att få ljust, speciellt om du har färgat det länge. Men testa..du kan ju annars färga det svart igen

Ang. hur länge toningen sitter så tror jag att det där är en toning som tvättas ur rätt fort. Hittar ingen info på sidan men knalliga färger brukar försvinna rätt fort..

• giz den allsmäktige

äääääää bara å kleta i å hoppas på det bästa
    står förhoppningsvis en bruksanvisning på kartongen.

vill se resultatet sen *modigt ju*

• 1991

linn84 - Okey! Jag har ju just nu brunt hår (mer åt det mörkare bruna hållet), men ville göra en helförvandling till svart/rosa eller svart/blå.

Nu blir jag förvirrad här.. vilken ordning är det bäst att göra allt i då? Först bleka underhåret, färga det i knalliga färgen och sist av allt göra resten svart?

Giz is back - Hahaha får väll göra så antar jag

• Den där Linn

Hur mycket av underhåret ska du göra?

Börja med att bleka det som ska bli rosa/blått. Sen när det torkat så tar du lite balsam/inpackning på det (så inte det svarta färgar av sej) och slänger i den svarta färgen.

När ska allt det här ske? Ikväll?
    Antar att håret ska vara tvättat med schampo och fuktigt när toningen ska i så därför måste balsamet/inpackningen du hade i tvättas ur

Lite krångligt...men så svårt då man inte vet hur toningen ska använda...

• stinamaria

Har du svart hår från början kommer du få det lite jobbigt
    Jag har haft svart hår och rosa underhår men jag var nästan vithårig innan jag tonade det rosa.
    Du kan köpa en vanlig blekning och bleka underhåret själv (tänk på att det inte ska vara en rak bena utan typ sicksack). Du kommer antagligen få bleka några ggr innan den rosa förgen blir som den ska. Tänk oxå på om du använder directions toningar så färgar dom av sig när håret är blött, det var inte praktiskt när sonen började gråta när jag var i duschen och jag fick springa ut och ta honom och han hade vit body på sig ^^. Det var väl anledningen till att jag bara tonade mitt hår en gång och sen valde att bli svarthårig igen.

• Queen Of Darkness

Hej. jag hade mitt hår knallrosa, och har även haft i lila. Fast det var visserligen allt hår och inte bara underhåret. Jag var iaf tvungen att bleka först och sedan färga med den rosa färgen för att den skulle fastna. Den färgen satt i runt 20 tvättar tror jag. Fast det blev ju ljusare efter varje tvätt.
    Jag hade rekomenderat att du först färgar det håret du ska ha svart (ej det som ska bli rosa) kanske blir svårt att hålla isär men det klarar du nog... sedan skulle jag bleka underhåret och sist ha i det rosa. Skulle du då råka kladda rosa på det svarta så syns inte det. Gör du tvärt om kanske du får svarta fläckar på det rosa...
    Lycka till och låt oss se hur resultatet blev :)

• stinamaria

Tänk oxå på att det bästa är om håret inte är nytvättat, toning & färg fäster bättre när det inte är det.

• 1991

linn84 - Hmm, det vet jag inte riktigt. Inte tänkt så långt än.

Det lär bli krångligt detta, puh. Hur man ska göra för att inte det svarta ska blandas med det blekta håret..

Kanske man kan börja med att dela upp under och överhåret i två delar.. sen börjar man att färga över håret svart och låter det andra vara. Sen väntar man tills det svarta är helt klart..

Och sedan bleker man underhåret och färgar det rosa.

Näe detta ska inte ske under en kväll.

• 1991

Men gud vad min käre mor velar hela tiden.

Först gick hon med på att jag skulle få mitt underhår rosa, men nu när jag sa att man måste bleka det först blev hon tjurig och sa nej.

*trotsar* jag vill, vill vill ju.

.. *varggrin*

Svar på tråden Hårfärger i skrikiga färger?