• ensamstående

dopinbjudan

någon som har tipps på hur en dopinbjudan skrivs? eller någon internetsida?

tack

• Svar på tråden dopinbjudan
  • ebben

Har inget tips.Vi har bara ringt runt ,vi bjuder "bara"våra familjer.Våra föräldrar,syskon+respektive och deras barn.Vi blir 21 personer.Förutom bopbarnet,med honom blir vi 22! men han äter ingen tårta efteråt....

• Maggis

Vi gjorde som ebben, alltså ringde runt och bjöd in. Vi är en liten släkt och ganska informella så inbjudningskort kändes som lite för mycket.

Annars kan man ju skriva inbjudan i datorn (Word) i någon tjusig stil och skriva ut på något finare, tjockare papper. Vik ihop så själva inbjudan blir ett kuvert och sätt något fint litet klistermärke som försluter det hela.

"Ni är välkomna att deltaga i ..... dopceremoni ... datum och plats. Och o.s.a. om ni vill veta hur många som kommer. Till exempel...

• Pontus

Man kan hitta jätte fina inbjudnings kort på stoa varuhus som Åhlens!
    där köpte vi våra och skickade till vänner och släkt.
    Vi fick många komentarer hur fina korten var och det e roliga att skicka dem, det uppskattas av vännerna och släkten eftersom de flesta sparar inbjudan till memo boken.
    lycka till!

• hidden angel

vi skrev på datan o skrev ut o skicka.

• Gnuss

Hej!!!
    Vi gjorde ett dokument i word o skrek med fin stil "Jag vill att jsut Du/Ni ska komma på mitt dop" O sen en bild på Tyra, antingen med den personen som vi bjöd eller en glad bild då hon skrattar, o så sände vi det per mail/brev.
    Hoppas ni får ett fint dop!!!!

• Elut

Vi köpte blåa kort i A5, vek dem dubbla och tryckte Isaks fot på framsidan. Vi skrev även alla hans namn under fotavtrycket.
    På insidan nitade vi fast ett vitt, transparent papper där vi skrivit ut all text om dopet.
    Tackkortet och sånghäftet gjorde vi i samma färg och stil.

Blev jättefina!

• Mirva BF 040406

Vi köpte färdiga kort från bokhandeln (i Nacka Forum) och sen var det bara att fylla i =) Lycka till!

• Miss Daisy

Jag handlade också i bokhandeln i Nacka forum men jag köpte vita tomma korrespondenskort där jag skrev inbjudan för hand. Jag ville inte ha nån liten bebis i ljusblått på mina kort utan tycker det är fint när det är lite enkelt.

Svar på tråden dopinbjudan