• nennepänne

domningar i låret

Har börjat få domningar, stickningar i mitt högra lår som kommer och går. Någon mer som känner igen sig och är det farligt???
    Man tänker ju på alla möjliga konstiga saker. Är nu i V31 så det är ju inte speciellt långt kvar.

• Svar på tråden domningar i låret
  • SannaStina

Det är Meralgia parestetica du åkt på - alltså karpaltunnelsyndrom men i en lårnerv istället.

Jag fick det redan ett halvår innan min grav (är på BF+10 idag) och gick till distriktsläkaren och fick den diagnosen. Så länge man inte har besvär så gör maninget och lårdomning är betydligt svårare göra något åt än handdomningar.

Mitt har sedan givetvis blivit mer under min gran allt eftersom magen trycker på ljumsken (är bara i höger lår) och ett olika stort område blir känsellöst på mig. Jag har haft "tur" som slipper de obehag förutom känslebortfall man kan ha: stickningar, brännande/svidande känsla, smärta, djupare känslebortfall som gör att muskeln kan doman = benet viker sig.

För dig går det säkert bort när du fått ditt barn för då släpper ju trycket mot nervern.

• SannaStina

Halkar på tangenterna

"Mitt har sedan givetvis blivit mer under min gran allt eftersom magen trycker på ljumsken" där gran givetvis skall vara grav (graviditet)

doman i muskel är föstås domnande muskel= benet viker sig

Svar på tråden domningar i låret