• bondis
    Äldre 29 Oct 20:06
    6306 visningar
    5 svar
    5
    6306

    Hur trimma man bilen billigt

    jag har en sonata och jag undrar hur man trimmar den på bästa och billigaste viss

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-29 21:00:05:
    Har en turpo redan och den kostade bara 1000 kr ger ca 300 hk

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-29 21:13:06:
    vill inte ha nån kombi tyvär men ifall om ska köpa en så blir dett nog volvo v70r tänkte på saab först men den var så litten ju mott volvo snyft

  • Svar på tråden Hur trimma man bilen billigt
  • Pucke
    Äldre 29 Oct 20:23
    #1

    Ledsen att säga det bondis, det går inte att trimma en bil utan turbo utan att slänga ut tusentals kronor för att få några hästar extra.

    Släng på ett öppet filter och byt avgassystem på bilen så kanske du får en 2-3 hästar extra och lite "häftigare" ljud.
    Thats it, bortkastade pengar enligt mig.

  • teletu­bbie
    Äldre 29 Oct 21:01
    #2

    du kan ju försöka byta bilen mot nog kombi kärra med turbo eller så . jag hade förut en seat ibiza gti 97 års modell (utan turbo) och jag fixade nytt avgassystem , slutdämpare från tenzo R ( 3,5tum) , öppet luft filter , och chippade den , den hade innan 150 hk på hjulen med efter allt byte och test körning på rullande landsväg så satte vi antalet hk på 173,9.riktigt skönt klös och underbart ljud !!!!

  • Enzo Ferrar­i
    Äldre 29 Oct 21:19
    #3

    F´låt men kan inte låta bli;

    hejbilist.nu/styrd.html på länken här bredvid får du den hjälp du vill ha eller så turbo-konverterar du bilen alt. köper en annan som troligtvis blir billigast.

    Men skämt å sido; Alla är vi inte insatta i bilarnas trevilga värld, som du säkert förstått så är det mycket enklare att få mer pulver med en bil som redan har ett turbo system det är knappt att tuning-firmorna vill ta i en bil som inte har turbo för att trimma den OM man nu inte har en hel drös med pengar och vill turbo-konvertera bilen men då ska den reggas om och är då bilen helbilshodkänd så ska man ha ett intyg från biltillverkaren som godkänner modifiering etc.

    Har du ekonomi till det så byt bil eller börja med att gå in på de olika tuning-firmors sidor o se vilka bilar som det finns att börja med till exempel chip-trim.

    www.sct-tuning.com
    www.nordictuning.com
    www.bsrab.se
    www.chipcenter.cc

    för att nämna några

    Lycka till!

    /David

  • NordTi­ger
    Äldre 2 Nov 14:52
    #4

    Volvos femcylindriga turbomotorer är underbara, och autotech e helt okej prismässigt och har grymt mkt erfarenhet av volvo.

    Kan va vettigt me v70 ;) men köp ingen r det är bara slös med pengar om du ska trimma. (byter ändå turbo, och bromsar bryr du dig kanske inte om;)

  • malleb­oy
    Äldre 8 Jan 21:30
    #5

    håller med nordtiger.
    eller så köper du en 740 turbo eller 940 turbo ingen ltt utan med full trycks turbon. dom går det ochså att kräma ur bra med hästar på. det behövs inte mycket på såna bilar för att få upp hästkrafterna där kan jag lova.

Svar på tråden Hur trimma man bilen billigt