FET: Progynon - när starta? biverkningar?
Ska göra FET inom kort och fick veta att jag skulle börja med Progynon på mensens första dag - oavsett hur mycket eller lite jag blöder. Alltså inte som i andra sammanhang, där mensens dag 1 räknas när den verkligen kommer igång och man blöder mycket. För en vecka sedan fick jag pyttelite blödningar, jag ringde Falun och kollade och jo visst, jag skulle börja med tabletterna.
Men nu har det varit likadant en hel vecka! Knappt så jag behöver trosskydd. Min mens börjar ofta med flera dagars småblödningar, men sällan så här länge - och just när det här hormonbehandling på gång så är det ju lätt att bli orolig. Är det här som det ska?
Jag ska börja med vaggisar på torsdag och då lär jag ju fortfarande ha mens, funkar det? Tycker det här verkar så underligt. Vill inte behöva vänta en cykel till för FET om det skulle ha blivit nåt fel nu. Vad tror ni? Nån som har varit med om liknande?
Sen så undrar jag också om ev. biverkningar av Progynon - vad har ni kännt av? Det står ju inte nåt i förpackningen om "humörsväningar" etc, men jag känner mig rejält svängig... Eller är det bara utdragen pms eftersom mensen dröjer?
TACK för svar, behöver stöd!!!