• Viken79

Nu är jag trött på vår GRACO-bilbarnstol!

När vår dotter somnar i bilen, som hon ju oftast gör så åker huvudet framåt så hon sitter jätteböjd som en säck potatis! Ser inte alls skönt ut, och det verkar inte riktigt bra för hennes nacke heller! Vi var på Babyland och diskuterade detta med personalen där när vår dotter var nyfödd. Dom sa då att detta skulle bli bättre så snart hon blir något större (hon vägde då under 3 kg). Men nu är hon snart 3 månader och problemet kvarstår! Och då har vi ändå satt en bräda under basenheten för att få något mer lutning på stolen. Är det någon mer som upplever detta problem med Graco? Några tips på hur man kan få stolen mer bakåtlutad? (Vi har noga kontrollerat att stolen är rätt inställd)

• Svar på tråden Nu är jag trött på vår GRACO-bilbarnstol!
  • DecemberLove

Antar du menar auto baby stolen?
    Min dotter hade så hela tiden när hon somnade,
    nu har hon duo logic och då kan man vinkla stolen när hon sover så hon har stöd bakåt

• Mirksu

Så var det för min dotter också i början. Nu är hon nästan 5 månader och sedan ca en månad tillbaka så sover hon "i rätt ställning". Det blev bättre alltså när hon blev större och när vi plockade bort stödkudden.

• Viken79

Okej, tack. Tycker att konstruktionen är väldigt dålig hur som helst, om det ska ta många månader innan barnet sitter bra!

• 3 barns mor

jag har också acta graco babyskydd men vår dotter sitter bra med huvudet. det tippar inte framåt. har ni extra kudden bakom ryggen annars kan jag täka att dom kan tippa framåt.

• Viken79

Gtr: Nej, vi har inte extrakudden bakom ryggen, för det känns som hon kommer sitta ännu mer framåtlutad då, gör man inte det?

• 3 barns mor

Viken79 det vet jag inte om man gör har man extra kudden så kommer ju rumpan ut en bit och blir mer jämt med nackstödet.

du får testa och se om det blir nån skillnad.

• FIAPIA

Vi har haft samma problem så vi pallade upp med en filt och ett liggunderlag för att få bättre lutning, det var ok enligt de i affären. En bräda hade vi aldrig vågat ha där. Många tycker inte att babyskyddet sitter bra i en SAAB 9-5 som vi har. Det blir "rickigt" i sidled eftersom sätena är skålade. Nästa stol ska provas i bilen innan köp, denna har vi bara lånat.

• Stumpan82

FIAPIA vi har en saab 9-5 och våran akta graco sitter bra, man får bara spänna åt bältet lite extra.. våran dotter sitter på högersida bak men ska nu få flytta fram

• Viken79

Okej..vi har en SAAB 9-3, kanske samma problem..

• Flätad

Vi har en Volvo V70 och har haft samma "bekymmer". Men som de andra skrev så blir det bättre när de blir äldre men det ser inte bra ut under tiden, blir ju bekymrad över deras små nackar...

Svar på tråden Nu är jag trött på vår GRACO-bilbarnstol!