• Lallara

Var kan man kolla sina födelsemärken i Stockholm?

Vårdcentralen vill jag INTE gå till. Sist fick jag en AT-läkare (inget ont om dem i övrigt) som knappt vågade ta på mig... För några veckor sedan var jag hos en inkompetent hudläkare på Läkarhuset. Hon kollade hastigt i en minut och gav mig sedan ett telefonnummer till en plastkirurg ! Kändes inte så förtroendeingivande. Så snälla, hjälp mig! Vart kan jag vända mig för att Kolla upp mina födelsemärken?

• Svar på tråden Var kan man kolla sina födelsemärken i Stockholm?
  • muulin

Hudläkarna i nacka forum har jag fått väldigt fint bemötande av, iofs inte ang. födelsemärken, men ändå =) tror dock det är ganska lång väntetid..
    och måste man inte ha remiss för att komma till hudläkare?

• Lallara

Muulin: Ok! Tack! Hon på Läkarhuset behövde man inte någon remiss till, kanske för att hon har egen praktik? Eller för att hon var så värdelös ? Jag gick till en jättebra läkare (kirurg, tror jag) på Curera i Solna förut, men hon har slutat. Hon kollade födelsemärkena, tog bort de som ej såg bra ut och skickade dem på analys. Det måste ju finnas NÅGON fler läkare som kan göra det?!

• hemlis

Odenplan läkarhus tror jag du kan komma till, där var jag en gång för länge sedan utan remiss.

• Lallara

Hemlis: Det var där jag var. Har aldrig träffat en så dålig läkare. Min kompis, som också var där, satt och frös (naken) på britsen och väntade som hon blivit tillsagt. Till slut kollade hon ut och då stod kärringen och diskade :-O!!

• hemlis

Det låter ju inte bra, förstår att du inte känner att du vill gå dit.

• non compos mentis

He he, Har du varit på besök hos Halina? Hon är inte så inkompetent som hon verkar (men smått...galen) Iallafall, jag gick hos henne för mina acnebesvär, men hade lite mysko leverfläckar och blev rekommenderad Dr Barry Katzenstein på Sibyllekliniken på Östermalm. Han var faktiskt riktigt bra och förtroendeingivande.

• Lallara

Dr Cox: Ja, det var hon !!! Så den "skumma" kollegan var inte så skum? Kanske ska ringa dit ändå?

TACK, TACK!!

• Mamisita

Min sambo kollade sina födelsemärken på Sofiahemmet, han tyckte att han fick ett bra bemötande där.

Svar på tråden Var kan man kolla sina födelsemärken i Stockholm?