• smurf mamma

vilken napp är "bra" för tänderna/bettet?

har hört att det finns en napp som ska vara bättre för tänderna, så att man undviker att barnen får det speciella napp bettet...vet ni vilket märke det är?

• Svar på tråden vilken napp är "bra" för tänderna/bettet?
  • styrdalen

Ingen napp är bra, sorry. Avgörande är nog att sluta med napp så tidigt som möjligt, absolut inte senare än vid 2-3 års ålder ca. Ganska lagom när man ändå slutar med blöjorna!! Lycka till! Det gick jättebra med mina två pojkar - nappträd och lite förberedelser, lite gnäll första och andra kvällen sen ok!

• Dino78

MAMs nappar är anatomiska. Napp är bättre för bettet än vad tummen är, och lättare att sluta med, enligt experter
    Napp-bett får barn inte såvida dom inte har barn EFTER 4 år sålder. Gommen är så formbar när dom är små, enligt tandläkare!

DIF i själ och hjärta
  • Akelois

Det har faktiskt kommit en napp som är BÄTTRE för tänderna än vissa andra och den heter BABYNOVA by Nova care.

Så här står det om den;
    "Bakom skonsamma nappen står det inte bara en utan två representanter för den vitklädda världen.
    En tandläkare och en käkortoped.
    Tillsammans har de utvecklat den första nappen i världen som effektivt hindrar dålig tandställning, eftersom nappens unika form och design gör att tänder och käke kan utvecklas normalt.
    Finns med allergivänligt gummi eller silikon.
    Du hittar Skonsamma nappen i flera färger hos Babyproffsen.

• SkönaGG
    Akelois skrev 2006-12-12 23:42:49 följande:
    Det har faktiskt kommit en napp som är BÄTTRE för tänderna än vissa andra och den heter BABYNOVA by Nova care.Så här står det om den;"Bakom skonsamma nappen står det inte bara en utan två representanter för den vitklädda världen.En tandläkare och en käkortoped.Tillsammans har de utvecklat den första nappen i världen som effektivt hindrar dålig tandställning, eftersom nappens unika form och design gör att tänder och käke kan utvecklas normalt.Finns med allergivänligt gummi eller silikon.Du hittar Skonsamma nappen i flera färger hos Babyproffsen.
    Har hört att den ska finnas på Apoteket också.
  • Akelois

*Tittar igenom tidningen igen och nickar instämmande*
    "Japp, det gör det

• ludde1

Jag köpte en babynova napp till min dotter ville prova annars så vill hon ha runda nappar (vilket inte jag gillar) den var dyr kostade 69 kr på babyproffsen för 1 napp

men den funkar för henne ganska ofta men ibland villl hon ha de runda iafl.

• Akelois

Jisses!
    Det var dyrt!
    Men har tänkt att handla en sån ändå, bättre det än att hon ska riskera att på tandproblem.
    Inte för att jag har planer på att hon ska ha den till hon är över 4 år men bäst att vara på den säkra sidan

• SkönaGG

Jag har planer på att köpa en sån för att prova på min äldsta som är helt nappfixerad. Det finns inte en suck att vi får henne att sluta med den än och hon är snart 3 år.
    Det beror nog mycket på att lillasyster också har napp.

• lilla my2

Billigt om man tänker på vad tandställning kostar ( jag vet att de brukar få dessa innan de behöver betala i pengar, men man kan ju tänka dyrt på andra sätt också tycker jag)

Svar på tråden vilken napp är "bra" för tänderna/bettet?