• Fantaci

Hur länge har man ägglossning?

Ja, det undrar jag. Jag testade med äl sticka torsdag, fredag utan resultat. På lördag morgon blev det 2 streck. Vi hade sex först på eftermiddagen. På söndag morgon var det negativt på stickan. KAn det vara så kort tid som jag hade äl? Eller har jag gjort fel?

• Svar på tråden Hur länge har man ägglossning?
  • Barbabok

Du har gjort alldeles rätt. Testet ger utslag inför ÄL, runt 12-48h innan.

• SofiaD

Vilket test använde du? Blev strecken lika starka så var det ju positivt och det betyder att ägget släppter inom 48 timmar. Det är helt normal att bara ha pos test en dag.

Mina barn - mitt allt!
  • Fantaci

Jag köpte på billiga tester, nån sorts sticka. Det var 2 streck då det var positivt. Ett när det var negativt.
    Nu var strecken mycket svaga, men det var 2 streck.
    Altså upp till 48 timmar...2 dygn...viliket betyder att det är bra om vi försöker idag och imorgon. JAg känner till den där varannandags principen, men jag kör på varje dags principen :)
    PÅ FL äl kalender står det att jag ska ha äl på måndag

• SofiaD

Det brukar vara så att strecken måste vara lika starka för att testet ska vara pos. Men det var kanske så du menade?

Mina barn - mitt allt!
  • Barbabok

Stämmer det Sofia säger, strecken måste vara lika starka för att det ska vara ÄL. Övrig tid i månaden kan man ändå få ett svagt streck på testdelen (dvs två streck)eftersom LH som stickan mäter finns i kroppen hela tiden, fast i mindre mängd än just vid ÄL.

Svar på tråden Hur länge har man ägglossning?