• 060810

Ryanair och barnvagn?

Hej, jag ska åka till Dublin med min dotter (då nästan 4 månader) och vi ska åka med Ryanair från Sturup.

Jag undrar om man får ta med sig vagnen till gaten på Sturup eller om jag måste checka in den?

Jag funderar på att ta med min nya vagn (ABC Design Bayamo) till Irland, men vill inte att den ska gå i sönder under resan, men det borde den väl inte göra om man får ta med den till gaten o sen lämna in den?

Någon som har råd ang. detta? Om den kommer gå sönder så kommer jag ta min mammas extravagn, en gammal brio, men jag vill inte gå omkring med en gammal brio vagn i Dublin! :p
    Vi ska ju fira min födelsedag där ju! :p okej, jag kanske är kräsen nu, men jag vill ju "visa upp" min nya vagn! :p

• Svar på tråden Ryanair och barnvagn?
  • Jalapeno

vi har flugit med ryan air från Skavsta och man fick ta med vagnen ut till planet där. Vagnen skadades inte. hur det är på sturup vet jag tyvärr inte. Däremot vet jag att min väninnan fick sin emmaljunga förstörd på vägen till Dublin. Hon skulle knappt nått någon ersättning för den från flygbolaget tills hennes engelskspråkiga man ringde och bolaget helt plötsligt blev mkt samarbetsvilliga och skaffade fram en sprillans ny vagn.

kanske inte så mkt råd... men iallafall ;)

• 060810

blir lite rädd när du säger att hennes vagn gick isönder just till Dublin!
    men jag får se om någon annan flugit samma sträcka som jag ska o höra vad de har för erfarenheter.. Jag vet att man får ta med sig vagnen på Göteborg City Airport (Säve) och hoppas verkligen man får göra det även på Sturup! :)

Tack för ditt svar! :)

Svar på tråden Ryanair och barnvagn?