• TorsMamma

Snabb viktuppgång/sug??

Jag har gått upp c:a 5 kilo och är i v. 7-10..hur var det för er andra?? Tycker att det är lite mycket, jag har ju mått extremt illa och ändå gått upp så pass mkt...men det är ju inte så lätt när man har ett konstant suug efter nåt. Blir så sugen så det värker i magen..måste fylla på med nåt *suck* :-/

• Svar på tråden Snabb viktuppgång/sug??
  • Myran1982

Jag hade gått upp 10 kilo i vecka 12 med mitt första barn. Gick upp över 30 kilo...

• Egensinnig

7-8 kg i v 14, har inte vågat väga mig sen.....
    Jag försöker tro på teorin att om man går upp mycket i början går man inte upp så mycket sen....

• mina barn

Hade så min förra graviditet och gick upp runt 25 kilo. Den här ggn försöker jag hålla igen lite, fast jag är sugen....

• evvo84

jag har gått upp 10 kilo v 33...har två månader kvar du kan vara lugn..njut av din graviditet ...du får ta tag i det sen med barnvagns promenader ...det ställs så höga krav på alla mammor att maN SKA GÅ NER ALLT PÅ 2-3 MÅNADER ...DET ÄR INTE KONSTIGT ATT MÅNGA FÅR ÄTSTÖRNINGAR...

• Que Sera Sera

Jag gick knappt upp ngt innan vecka 12 men har haft ett enormt sug under hela graviditeten som gjort att jag nu i vecka 36 ligger pa +20 kilo...

• Schmut

jag hade inget sug (och har fortfarande inte) men gick ändå upp 7 kilo innan inskrivningen. jag har inte haft socker- eller fett-sug utan mest suktat efter frukt. nu i v 35 har jag gått uppsammanlagt 25 kilo sedan pluset.

jag tror inte viktuppgången alltid är relaterad till hur mycket man äter och av vad, utan generna....det vill säga, slappna av och försök leva som du gjort innan.

Svar på tråden Snabb viktuppgång/sug??