• Yummie

Vad gör ni med alla gamla tidningar?

Vad gör ni med alla gamla tidningar? Jag har massa fina modemagasin som jag inte vill slänga, men börjar nu inse att jag inte har plats. Så hur gör ni? o var/hur förvarar ni dem?

• Svar på tråden Vad gör ni med alla gamla tidningar?
  • LeWi

De får ligga i halvorganiserade högar tills jag inser att jag aldrig kommer ta itu med att förvara dem på ett bra sätt och då åker de i återvinningen! :-P

• Kami74

Jag läser dem, sparar ALLA recept (är liiiite fixerad vid att samla recept, enligt maken iaf ) och sen ger jag dem till en granne. Jag får hennes när hon läst klart sina och löst korsorden...och då blir det ännu fler recept

Spara dem har jag gett upp, det finns inget bra sätt eller någon bra plats...karln tycker jag sparar på för mycket som det är redan nu

• Nennis1

Ge bort dom...
    Sälj dom...
    Riv ut det du spara och kasta resten...

• Smultron ett

slääääng.ojoj. jag har slängt såå mycket nu och det är så skööönt!!
    tittar du inte i i alla tidningarna är det onödigt å hadem kvar. sälja har jag försökt det är så gott som omöjligt å sälja gamla tidningar.eller ge bort dem till tandläkaren

• Bettangarbo

Det är väl någon slags ogenomtänkt rutin, att lämna dem på hög i garderoben tills högen är för stor - då kikar jag igenom och river ur om det är något jag vill spara och sätter in i pärm. Sen ger jag till någon kompis som vill ha eller i återvinningen, men själv är jag tidningsberoende medan mina vänner knappt är intresserade så det blir mest slänga..

• Lithe

Jag har sån ångest för att slänga!!!! Jag prenumererar på tre olika tidningar och jag kan bara inte slänga som, jag som annars kastar alldeles för mycket ibland.
    Jag ger gärna bort dom, men det känns hemskt att slänga dom.

• Yummie

Tycker också det känns hemskt att slänga dem. De flesta har ju också kostat en del, så det gör lite ont att slänga. Skulle nästan kännas som att slänga en bok. Vill gärna spara alla, men måste bara komma på ett sätt att förvara dem.

• Jojo77

Jag slänger de nästan direkt jag läst dem t.ex när nästa komeer om jag prenumererar.

• Äppelpaj

Jag sparar bara inredningstidningar om det är artiklar i som jag kan ha nytta av i framtiden, t ex hur man gör om grejer. Jag sparar dem inte för sparandets skull. Modemagasin sparar jag aldrig, däremot ger jag gärna bort tidningar jag har läst så de kan glädja nån annan. Sen är det den personens problem att göra sig av med dem.

• Godis råttan

Lägger i förvaringskartonger i A4 storlek- med sådan där liten ettikett hållare på.
    Snyggt o praktiskt

*överläggning pågår* tankar på hög varv...
  • Bergtuvan

Inredningstidningar äger jag hur många som helst, köper/prenumererar på typ....alla. Skulle aldrig slänga några, är en snygg inredningsdetalj, staplade på hög eller förvarade i snygga boxar!

• pr32

Jag sparar mina inredningstidningar, förvarar dem i var sort för sig i tidskriftssamlare.

• JeaJea

Hade samma dilemma som du. Nu har jag tagit mig i kragen och rivit ut det bästa och slängt resten. Överväger att slänga det urrivna också, tror man kommer ihåg det viktiga och resten är gamla nyheter.

• Euphorbia

Saker jag absolut INTE kan slänga:
    Veckotidningar
    Gamla trasiga skor
    fula krukväxter

Tänk vad mycket vackrare mitt hem skulle bli!!!
    Å va mycket extra plats, speciellt i förråden och bokhyllan..
    *suck*

• Shoegal

Jag sparar dem i enorma högar och funderar på när jag egentligen har använding för de där Ameliatidningarna som är 5 år gamla. Någon gång ska jag gå igenom dem och riva ut det jag vill spara och slänga resten, men det är ju så jobbigt att gå till återvinningen! Snart får jag dock inte plats i lägenheten för alla tidningar

• LPW

Jag hade hur mycket (inrednings)tidningar som helst, men jag har faktiskt rivit ut det jag vill spara och satt in i plastfickor i pärmar- är underbart att kunna sätta sig med en pärm där det bara finns sådant som man tycker om!

Jag har helt klart sparat mycket plats i bokhyllan genom att göra detta, men det har å andra sidan varit väldigt tidskrävande (är i ärlighetens namn inte helt klar ännu då allt inte är insatt i pärmarna).

• wera22

Jag spar bara de som verkligen kan komma till användning. På några år har det endast blivit en bunt som ryms i 5 st billiga pappmappar från Ikea. Enkelt och praktiskt :)

Svar på tråden Vad gör ni med alla gamla tidningar?