• Anonym

Visst klarar man 2 vuxna och 1 barn på 4000 kr

Mår alltid så illa när jag ser summan vi har kvar när räkningarna är dragna. Varje månad har vi ca 18000 i räkningar.
    Denna månaden är summan ca 4000 kr kvar, då har vi handlat mat och nya vinterdäck.
    Vet att det låter snålt då många har det sämre ställt.

Vet inte varför jag känner så här.....

• Svar på tråden Visst klarar man 2 vuxna och 1 barn på 4000 kr
  • mary k

4 tusen över till nöje alltså?
    skulle d va lite??hm...

• Anonym

Näe det är det ju inte. Men vet att vi kommer stå i slutet av månaden och undra vart pengarna tagit vägen

• mary k

men ni har hadnlat mat för månaden å betalat räkningarna å köpt vinterdäck..

då blir d ju 4000 över till annat,,typ nöje..
    ni kanske ska tänka över va ni psenderar penagrna på,,så dom varar i slutet av månaden..

men helt ärligt,,vem har pengar i slutet av månaden..

å ha 4000 över eft alla räkningar e betalda å mat köpt tycker jag inte e ett dugg lite.

• Anonym (*smhi*)

4000:- till nöje är ju hur mycket som helstFörvånad

• Jojjanna

Det blir alltså 1000:-/vecka. Vad ska de räcka till?
    Bensin och mat på jobbet eller är det också redan betalt?

• majja1

Herregud va rika vi skulle vara då!
    Vi har lite drygt 1000:- kvar och då ska det räcka till mat osv till 2 vuxna o 2 barn!!

• Anonym (...)

För kassabok över vartenda inköp den här månaden, då ser ni vart pengarna tar vägen och kan planera framöver. Vad ni kan dra in på ock så.

Tycker personligen inte 4000:- är så himla mycket pengar kvar, klart man klarar sig, särskilt som maten verkar vara inköpt redan. Men mjölk och sånt tillkommer ju, man kan inte köpa ALLT en månad i förväg.

• Anonym (Fattig men)

Herregud jag skulle va Överlycklig om jag hade 4000 kvar!!!Ojoj

• soraya

Kassabok är ett jättebra tips.

Då behöver ni ALDRIG undra vart pengarna tog vägen - det är bara att kolla efter.

Då ser ni också om det finns någon fälla ni trillar i varje månad, som ni alltså kan spara in pengar på om ni bara tänker efter före.

• Anonym (Frågvis)

Hej! Nyfiken på om ni har 18 000 i månadskostnader varje månad.
    Vi har ca 7000. Vi är nog lyckligt lottade på det planet. Men ingen bebis i sikte än...

• 3barnsmor35

Det var mkt över!
    Spara lite pengar kanske?
    kram

Världens bästa mamma till mina barn
  • PandaMamma

Men det kanske är pengar som ska räcka till kläder, skor, frisör, busskort, tandläkare, apotek etc mycket sånt kostar tyvärr mer än vad man tror....

Spar kvitton eller skriver ner under en eller ett par månader vad ni gör med de pengarna så känns det nog lugnare och ni kan avgöra vad som är "onödigt".

Min sambo hade en period när han alltid köpte en macka på Pressbyrån på vägen till jobbet, och en tidning, och en dosa snus....dvs 60kr varje morgon = 1.200kr/månad - gissa om det blev en het diskussion

• 3barnsmor35

Vi snittar 30 tkr i månaden i utgifter.
    Villa, volvo, vovve...nä men 2 barn, hus, bilar, lån och många utgifter.

Världens bästa mamma till mina barn
  • Anna Paulita

Jag tycker inte att 4000 är så mycket att ha kvar, trotts allt är betalt. Det är ju inte ovanligt att det kommer någon/några oförutsedda utgifter, som läkare, eller tandläkare, medicin, trasig bil ect ect. Men visst klarar man sig säkert på det om man tänker på vart man lägger sina pengar.

• Konvaljen

Vi är studenter (två veckor till!!) och vi har cirka 4000 över då allt, inklusive mat, är betalt. För oss är det helt okej, i och med att vi alltid sätter undan till en buffert för oförutsedda utgifter. Måste någon gå till tandläkaren eller om bilen pajar så har vi alltid pengar undansatta.

Jag tror också på att föra kassabok och inte minst göra en ordentlig budget. Se till att budgetera för ett sparbelopp till ett buffertkonto på minst en femhundring i månaden, gärna mer. Även om det kan kännas tråkigt att spara så är det rätt kul den dag det kommr en utgift och man slipper röra nöjes/fickpengarna.

• inte

4000 är tokmycket att ha kvar när allt är betalt. Jag har ca 500 kronor kvar när allt är betalt. Jag betalar hyra, el, bredband och tv-avgift samt mat/hygienprodukter. Jag är sjukpensionär pga ett livslångt handikapp och om det blir oförutsedda utgifter så får det vänta ett par månader tills man hunnit spara ihop till det.

Svar på tråden Visst klarar man 2 vuxna och 1 barn på 4000 kr