Om man ska räkna ut sin månadsinkomst i snitt hur många dagar räknar man med då?
Är det 21 eller 22? ibland är det ju 20 och ibland 23 väl? så om man ska räkna ut sin månadsinkomst hur många dagar ska man räkna med?
Är det 21 eller 22? ibland är det ju 20 och ibland 23 väl? så om man ska räkna ut sin månadsinkomst hur många dagar ska man räkna med?
ingen?
Fem dagar i vekcan, fyra dagar i veckan, alltså 20 dagar i snitt.
Tror det är 22 man brukar räkna på.
måste ni svara olika men ja är ganska säker på att det inte är 20 dagar... för det händer väldigt sällanb att det bara är 20 dagar så det kan väl itne bli snittet.
Kollade just med lönekontoret ang min föräldrapenning. De sa 20 såvida man har fast anställning, då slås det ut över året inräknat helgdagar etc.
22 så blir det ett medel eftersom vissa månader har 20 osv.
innana - va? låter ju skumt... det är ju så få månader som det bara är 20 dagar i?
Vet du hur många timmar du ska jobba i snitt/månad för att det ska räknas som heltid? Dela dessa timmar med 8 så får du fram de antal dagar du ska räkna med.
Normalt är väl att man jobbar 2080 tim/år och det ger ett snitt på 21,6 dagar/månad.
men om ja räknar med 22 dagar då så blir de ju itne för lite iallafall Är bara så rädd att ange för lite så man riskerar att få betala tillbaka...
Vet varför det blir krångligt med 20 dgr förresten, jag har jobbat natt och en heltids nattjänst är inte samma arbetspassantal som dagtjänst, plus att OB ställer till det när man räknar i snitt. Så har du jobbat dagtid- glöm det där med 20
innana - ja ja tyckte de lät konstigt men så är de ja... min sambo fick nog ange 20 när han jobbat natt o helg.
På vårt jobb räknar man med 1725 timmar om året, då är semester och helgdagar borttagna.
Jag har a-kassa och varannan månad får jag för 21 dagar och varannan för 22, så det borde vara 21 och 22... o endast i februari 20 isf.
Vi brukar räkna 22 dagar