Vi sak ut och äta i gävle. Rekomendera restaurang.
Vi behöver rekomendationer på restaurang i gävle i slutet på November. Inte churtsreet för vi är många och behöver förboka. Mysigt ställe för tjejgänget. Spåna på bara.
Vi behöver rekomendationer på restaurang i gävle i slutet på November. Inte churtsreet för vi är många och behöver förboka. Mysigt ställe för tjejgänget. Spåna på bara.
church street kan man förboka om man är många.
Annars rekommenderar jag Cheers, god mat
Eller så kan ni äta på Österns Pärla om ni gillar kinamat.
Bishop arms på söder
Akropolis på Brynäs om man gillar grekisk mat
Mezopotamya på söder om man gillar medelhavsinspererad mat
Helt Enkelt vid rådhuset - kan dock bli väldigt hög ljudvolym där främst på helgerna
Bishop Arms kan jag verkligen inte rekommendera om ni vill käka mat! Dåligt utbud och inte prisvärt! Gå hellre dit efter middagen och ta en öl (eller två)...
Greken, Norra Köpmangatan.
När jag var där sist (ca ett år sen) hade de börjat med Tapas, vilket jag hoppas de har kvar eftersom de var supergott, som komplement till den grekiska maten. Då kunde man ju antingen äta en tapas som förrätt och grekiskt till huvudrätt eller flera små tapasrätter.
Jag tycker att cheers inte har nå bra mat. Men det är vad jag tycker, skulle aldrig äta där igen om jag så skulle bli bjuden. (Som en finare hamburgarrestaurang i mitt tycke, torr och smaklös mat.)
Brända bocken är mer ett uteställe där man dricker fördrinkar, mycket folk mot kvällen (helger) och stimmigt.
Bishop arms har god mat, men också proppfullt på helgerna. Kan vara svårt att få bord. (Dålig service).
På Österns pärla så har dom även sushi om man tycker om det, iaf för ett år sedan. Bara hoppas på att dom har bytt kock för dom hade en riktigt usel en för två år sedan. Bali garden har dom god mat (kinarestaurang på nygatan) och Patong på söder är mer thailändsk mat, mysig miljö.
Helt Enkelt säger dom är bra, men jag gillade inte maten. Potatisgratängen var som lim och oxfilén var torr, men så är det ca: tre år sedan jag åt där.
Churchstreet har riktigt god mat, även på Oleary´s på söder har dom kanonfin mat, men det är ju en sportrestaurang, men maten är väl värt det Sedan finns det ju kina söder, maten är rätt så ok, men inte värt dom pengarna som dom tar för rätterna. Kommer inte på nå fler restauranger som jag har ätit på. Smaken är ju som baken, som tur är. Hoppas du/ni hittar nå skoj.
Hahaha, kom att tänka på en restaurang...en indisk. (taste of india..eller ngt sådant). Dom säger att det ska vara bra där fast en del säger tvärtom. Nu har dom bytt ägare, har inte hört nå mer om den och har inte ätit där själv. Ligger högst upp på nygatan mittemot en annan restaurang som heter/hette johanssons som är en finare och DYRARE restaurang....för ett antal år sedan iaf. Ligger inte ner mot tågstation utan åt det andra hållet. Undra om inte johanssons blev en indisk restaurang det oxå? Kanske är ngt helt annat nu, ngn annan kanske vet vad det är för ngt nu...men har hört gott om dom två iaf.
Tack va ni är gulliga.
Churchstreet är en favorit, men svårt att få bord. Var till vänner i gävle i helgen och var där vid 7. Fullsatt med 80 väntande. Dom skulle börja ta upp kö vid 8 igen men då vet man att det kan ta upp till 2 timmar innan man får bord och mat.
Vi fick bord vid gamla Mc donalds, där har dom tex mex. Det tog 1 timme och 15 minuter innan vi fick maten. Smaklös mat, inte alls god. Vi påtalade dröjsmålet när vi betalade och då sa dom att dom egentligen inte hade mat så det räckte och att vi egentligen inte skulle haft bord så tidigt.
Då kunde dom sagt det tidigare så hade vi gått vidare. Det var sista besöket där iallafall.
Men vad heter Restaurangen vi bowlinghallen? ngt med kök och bar eller är det Helt enkelt? Hur är det där??
Det är helt enkelt, om jag fattar rätt Brukar vara proppfullt. Mer fylla än mat tycker jag, gillade inte maten heller då jag och sambon var där och åt (han tyckte om den) för tre år sedan. Men dom säger att maten är bättre nu.
Helt enkelt har tråkig mat.
Tror gamla johanssons är en turkisk Merhaba Sen finns det en ny på söder nästan brevid ICA ngn typ medelhavsrestaurang där de grillar på "öppen" eld. Man får välja bulgur ris eller pommes till maten Pommesen är klyftor. Mina grönslaer blev docklite väl grillade maken gillade det skarpt Stora portioner God förätt med lite av varje förrätt mezes. Litet stäle dock ngn gammal spelbutik.