• Annamus

Gratis/billiga aktiviteter

Jag har varit riktigt riktigt fattig och är nu bara precis på fötter. Jag vet att det är många andra som är det åxå, eller som bara vill kanske spara in lite på fritidskostnader för att ha råd att åka på semester eller köpa en soffa eller vad som helst. Så, nu vill jag i den här tråden samla lite roliga saker som man kan göra som är gratis eller billigt. Jag sätter inga kostnadsgränser, det är ju olika vad vi alla tycker är billigt, så tveka inte utan skriv det just DU tycker är kul.

Jag börjar med:
    Låna böcker på biblioteket
    Gå på gratisföreläsningar på universitetet
    Fönstershoppa (men det kan man ju bli lite deppad av)
    Göra heldagsutflykt någonstans, ta med lunch och mellis och rätt kläder osv.

• Svar på tråden Gratis/billiga aktiviteter
  • Annamus

Förstås att fara och bada på stranden på sommaren. Ack sommaren är billigare på många sätt, men dyrare på andra...

• Linnea H

Om man bor i Stockholm/närhet: gå på Parkteaterns föreställningar som alltid är gratis
    Gå på museum med gratis inträde om man har något i sin närhet. Eller så kanske det är billigare en viss dag i veckan.
    Ofta finns mer än böcker att låna på biblioteket (t.ex. skivor)
    Gå på gallerier och titta på konst (även konstig konst kan vara kul/intressant).
    Ta med barn, egna eller lånade, och gå till en stor lekpark. Jag tycket det är jättekul att åka rutschkana.
    Pulka/snowracer- eller skridskoutflykt.
    Vissa konserter i kyrkan är gratis, andra kan vara billigt inträde.
    Simhall/äventyrsbad med medhavd matsäck.

• lilla mej

spela spel eller kolla på film med kompisarna i stället för att gå ut

• Strawbaby

Låna filmer på bibblan brukar vara billigt, annars kan man låna av varandra. Likadant med skivor.

• Saule

Handla garn på Myrorna och sticka något
    Köpa stuvar för billig peng på Olssons och sy (om man kan )
    Jogga
    Promenera i skogen

• SkåneP

Prova intrument i musikaffärer - Gratis

Kvällskurser på universitet - kostnad beror såklart på avståndet och hur mycket av kurslitteraturen man köper

Sitta på kafé och läsa en bok

Geocaching - Initialt dyrt (behöver en GPS) men efter kostar det rätt lite, åtminstone om man bor i en tätort (med många skatter inte allt för långt borta). sv.wikipedia.org/wiki/Geocaching

Svar på tråden Gratis/billiga aktiviteter