• Anonym (HJÄLP MEJ!)

Glutenallergisk?

Kan någon hjälpa mej?

Om jag äter enligt GI metoden i 1 vecka så mår min mage superbra, tar jag sen 1 brödskiva och äter den, så blir jag inom ett par timmar jättekass i magen och får ont i magen..

VARFÖR? Vad är det för fel på mej?Ledsen

• Svar på tråden Glutenallergisk?
  • sötäpplet

magen är väl ovan vid brödet, helt enkelt.

• tingeling75

Jag är gluten intolerant och detta upptäcktes i samband med min sons allergiutredning, då var jag 23 år gammal.
    Mina symtom har varit diffusa med lågt Hb, mycket illamående och diarrer genom åren, trött och jag hatade alltid att äta pannkakaor, bullar och bröd, redan som liten.
    Min son däremot blev akut sjuk när jag slutade amma och skulle introducera välling, kaskad kräkningar, diarre och total kaos i hela systemet.
    Så man kan reagera väldigt olika trots att man lider av samma överkänslighet, vi är även laktos intoleranta.
    Sluta inte äta bröd men ring till Vårdcentralen så kan de ta ett prov som mäter allergisk reaktion i kroppen. Om du slutar äta gluten innan provet blir det missvisande.

Lycka till!

• reserverad

Om magen svaller upp jattemycket nar man ater brod med bara smor pa innebar det att man ar glutenintolerant/allergisk?

Likadant blir det med makaroner. Skulle det innebara allergi eller svaller alla upp av brod och pasta?

Inget annat hander an just svullnaden.

• Anonym

Att man sväller upp behöver inte innebära att man är gluten intolerant. Om du inte har några besvär mer än att du sväller upp kan det kanske bero på någon form av reaktion emot kolhydrater, du kanske äter för mycket av det?

• Anonym

Min syster har gluten. När min mamma införde välling så gick hon ner i vikt för hon kräktes så mycket. Men magen svällde och såg ut som en ballong. Eller rättare sagt hela ungen såg ut som ett "biafrabarn". Min pappa och min farmor har också gluten. Även pappas bror och hans son.

Svar på tråden Glutenallergisk?