• Fidelis ad urnam

Lägga klinker i hallen.

Vill gärna ha kontakt med någon som har lagt klinker i någon del av sin lägenhet som inte är badrummet
    Var det enkelt?
    Vilka problem stötte du på?
    Har du några tips att dela med dig av?

tack på förhand.

• Svar på tråden Lägga klinker i hallen.
  • FruGustavsson

det var lätt, vi la i hallen, det svåra var att få första raden rak. vi skar ut plattorna i förväg, typ några åt gången och la dit dem med kryss och t:n mellan för att mellanrummet skulle lbi lika överallt.. lycka till

• pr32

Vad spelar det för roll om man lagt det i badrummet eller nåt annat rum?

• Fidelis ad urnam

Ska bli spännande.
    Lade ni plattorna i förväg också för att se så allt såg rätt ut innan ni lade massa på golvet?
  • Yummie

Vi har också lagt klinkers i hallen o det är lätt som en plätt. :) Vi hade inte alls några problem.

• Fidelis ad urnam

pr32: I hallen är det inga krav på att golvet ska slutta en viss grad eller att det ska vara vattentätt osv. Sådana tips behöver jag inte, men tips på själva läggandet behövs

• pr32
    Fidelis ad urnam skrev 2006-10-30 14:39:36 följande:
    pr32: I hallen är det inga krav på att golvet ska slutta en viss grad eller att det ska vara vattentätt osv. Sådana tips behöver jag inte, men tips på själva läggandet behövs
    Aha du mena så... ja vi har lagt i badrummet, men sluttningen gör man ju i underarbetet med spackel, inget som har med själva klinkersen att göra.
    Att lägga den är lika enkelt i badrum som i andra rum.
  • FruGustavsson

ja vi la ut lite i taget för att se, men det var för att vi gjorde lite mönster i..

• Celice

Vi ska foga vårt nu ikväll, det enda som jag tycker är riktigt jobbigt, eftersom de är i hallen, så är de att glömma att vistas i hemmet när man lagt de, eftersom du varken kommer in elr ut...
    Men såå snyggt det är!

Storken beräknas komma 070307
  • Fidelis ad urnam

Någon som har bilder???

Cecile: Jo jag vet. Vi planerar att lägga golvet runt 19 en fredagkväll och sedan stanna inne under lördagen tills man kan gå på golvet. Skoj helg, eller hur?

• Buckaroo

Vi har just blivit färdiga med vårt klinkergolv i hallen. Skönt att slippa krypa ut och in genom vedluckan i källaren när man har två åtta åringar och själv är i femte månaden

Svar på tråden Lägga klinker i hallen.