• Trinity78

Recept med avocado

Jag älskar avocado! Nån som har några bra avocadorecept att dela med sig av?

Halloween är ALLTID den 31 oktober!
  • Svar på tråden Recept med avocado
  • Kofttanten

Jag brukar göra en enkel sallad med avocado rödlök o tomat. Passar jättebra till grillat.

• rafmagn

Pastasås; mosa 3 mogna avocado.Blansa i 1 burk creme fraiche, valfritt antal vitlöksklyftor, salta o peppra. Servera m pasta

• rafmagn

Vill man ha den lösare kan man blanda ut med lite grönskasbuljong

• Cilota

Kyckling och pastasallad

Stek kyckling bitar och krydda som vanligt. Koka pasta. Tärna ett par avocado. Blanda samman allt och häll på en dressing gjord av en burk creme fraiche med ett par matskedar grön pesto i.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • snillis

Jag brukar göra sallad med isbergssallad, gurka, stekta champinjoner, en stekt kycklingfilé, riven parmesanost och avocado. Jättegod lunch!

• 3 hjärtan

Filepanna från Tijuana

500g fläskfilé
    2 msk olja
    1 tsk chilipulver
    1 tsk salt
    1 krm peppar
    4 tomater
    1 rödlök
    1 grön chili
    1 msk råsocker
    2 dl köttbuljong
    2 avocado

Skär fläskfilén i tunna skivor, bryn i hälften av oljan i stekpanna. Krydda med chilipulver, salt och peppar. Lägg över filén i traktörpanna.
    Skölj och tärna tomaterna. Skala och skiva löken, skölj kärna ur och strimla chilin. Fräs tomaterna, lök och chili i resten av oljan. Blanda i råsockret och häll över filén. Häll över buljongen ioch låt puttra ca 10 minuter under lock.
    Skala och kärna ur och tärna avocadon. Häll i pannan. Servera med pasta eller ris.

• Bupa

Avokadosmoothies!
    Mixa en avokado med apelsinjuice. Kittlar dödsskönt i kistan!

• firiona

Vi brukar göra en förrätt med avokado, majonäs,tonfisk,massa citron, salt och peppar. JÄTTE gott. du mosar ihop allt och lägger röran i avokadoskalen,

• snillis

En annan förrätt med avocado som är god är att mosa en mogen avocado och blanda med keso och ev. vitlök och sedan lägga i skalet. Gott gott!

• Ylvisen

Jag gjorde en skitgod avokadopaj i torsdags, sök på ica.se, avokado och räkpaj tror jag den hette.

Pajdeg i form som man gräddar och sedan låter kallna

Mixa 3 avokado, vitlök, halv-hel röd chili, 1 tsk salt, liten lök, rör sedan i en burk lättcremefraische. Lägg på pajen och överst så lägger man skalade räkor, gärna massor!

Mums säger jag bara! kram ylva

Blir fru Bohman den 13 januari 2007
Svar på tråden Recept med avocado