• Mickus

Vilka tofflor är bra?

Först köpte jag mockasiner till min kille men dom bara knölade sig under tårna, sen köpte jag ett par tofflor från Vincent men dom trampade han snett i hela tiden.

Han har nyligen lärt sig gå och behöver ett par bra tofflor eftersom vi har det så kallt på golven men det verkar ju vara så svårt att hitta ett par riktigt bra. Som han inte halkar i, som värmer och som sitter bra på foten fast han reser och ställer sig massor av gånger.

Vad har ni för tofflor som ni tycker är bra? Så kanske jag slipper springa fram och tillbaka och byta tofflor fler ggr.

• Svar på tråden Vilka tofflor är bra?
  • Nyfiken gul

varför inte ett par mjuka o stadiga inneskor istället?

Finns ju massor som mer ser ut som tofflor än som skor...  Det är inte många par skor i hyllorna i butiken  där jag bor som jag skulle vilja ha i sandlådan... hellre inomhus som tofflor..

Titta i skoaffären o se om du hittar några mjuka inneskor istället!

• Mickus

Jo inneskor är ju också bra. Ska nog kolla in bobux, har ni beställt dom på internet eller?

• egonsmamma

Min grabb har också lärt sig gå nyligen. Hemma och på dagis har han ett par bobux och ett par starchild. Han har på sig dem jämt!Jättebra, han glider inte i dem. Är supernöjd med dem, de är mjuka och formar sig bra efter foten. Och sedan är de ju så söta också! Har köpt dem via nätet på smallkids.se

• Mickus

Blir nog ett par bobux till honom då.
    Om man kollar på deras måttabell för att se vilken storlek han ska ha så är M 12,5 cm, är det foten som ska vara det eller är skon det? Min kille har en fot som är 11,5 cm ungefär då måste det väl bli en M för L är ju 14 cm.

• Flamma

Melvin har Polarn & Pyrets filttofflor! Dom är skitbra, sitter som en smäck, lite mer som en vanlig sko =)

• snusans mamma

POP's filttofflor är super att ha på förskolan .De sitter bra,lätta att ta på och sköna.

Svar på tråden Vilka tofflor är bra?