• elinile

Emmaljunga hårdlift, när växte er bebis ur den?

Vi har beställt en Emmaljunga Citycross med hårdlift men jag har börjat bli osäker på om vi gjort rätt... Ni som haft hårdlift till er bebis, hur snabbt har den växt ur den?

Finns ju även citykorg, men det skiljer ju inte jättemycket på innermåtten... Kanske skillnaden ändå är större än den verkar?

Tips emottages tacksamt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-30 17:01:19:
    Lägger min fråga i "väntar barn" forumet istället...
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m13877147.html

• Svar på tråden Emmaljunga hårdlift, när växte er bebis ur den?
  • Vilmas Mamma

En som jag känner har sin tjej som är 6 mån i den ännu.
    Beror väl lite på hur långa dom är oxå, den är ju rejäl!

• Smulan83

Anton växte ur sin Emmaljunga edge nu i september, alltså vid 4 månader, men har nog kunnat använt tills han var 5 månader. Han är 70 cm lång nu och han blir 5 månader på fredag. Han växte ur sin både på längden och att han ville börja sitta upp.

Tror att han skulle ha växt ur citykorgen fortare eftersom den är smalare nertill.

• elinile

Vilmas Mamma:
    I hårdliften alltså? Inte citykorgen?

Smulan83:
    Emmaljunga edge, är inte det en duovagn, eller är jag helt ute och cyklar nu? Isåfall är det väl ingen hårdlift i den?

• Smulan83

Jo det är en separat liggdel å sittdel i den men jag har för mig att det ska vara samma mått men är inte säker...

• Smulan83

Ok, det var lite lite skillnad.
    Liggdel (edge) 79*33*20
    Hårdlift 75*30*19

• mickz

Jag ha en city cross me liggdel å bytta då killen va 8 månader

• Sara K

Dottern låg i hårdliften i 4 mån, sonen 2 mån. Dottern kunde absolut legat längre storleksmässigt, men hon ville sitta upp då så den funkade inte längre. Till sonen nu tog jag bört den då jag tyckte den var onödig, räcker med åkpåse, plus att jag vill kunna lägga dottern (20 mån) ibland då hon behöver sova och tar då sonen i bärsele.

Jag tror du hinner ta bort den innan bebisen vuxit ur den om du förstår vad jag menar!?Flört

Vilka roliga smileys det kommit såg jag nu!!

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • Jerre

Hejsan!!

Tänkte bara berätta att min son Casper hade sin hårda Emmaljunga lift tom 14 månader... Detta pga att vi bodde i lägenhet på 3:je våningen och han sov då i liften enbart ute på ballkongen varje dag...
    Men i vagnen hade vi den nog tills han var 6 eller 7 månader.

Hur som hellst så har vi iaf nyttjat vår lift till max och är mycket nöjda!!

Lycka till!!

Svar på tråden Emmaljunga hårdlift, när växte er bebis ur den?