• missteddy

överviktig och försäkringar

jag vill skaffa mej en grupplivsförsäkring/ livförsäkring men ingen vill ha mej som försäkringstagare pga min övervikt ni som är öveviktiga vad har ni för försäkring? det enda som jag kan få är en olyckfall försäkring

• Svar på tråden överviktig och försäkringar
  • MSI

finns ju försäkringar via fackförbund etc som man kan ansluta sig till utan hälsodeklaration. Brukar dock vara att man måste ansluta sig inom en viss tid (tex 3 mån ifrån det man blev medlem)

• Lady Morpheus

Jag har inte heller fått någon försäkring utan får nöja mig med en gammal olycksfallsförsäkring som jag haft sen jag var liten. Så trist att man blir undantagen bara för att man är överviktig. Anledningen till att jag inte får någon är dock att jag även varit sjukskriven för depression och det sätter helt stopp. Hade jag bara varit överviktig kunde jag få en sjukförsäkring med vissa undantag. iallafall hos TryggHansa. Har du mycket övervikt? Livförsäkring vet jag inte förutom att det ingår något skydd i min olycksfallsförsäkring. Men då gäller det ju bara om jag dör pga olycka och inte vid sjukdom.

• missteddy
    MSI skrev 2006-10-30 17:13:57 följande:
    finns ju försäkringar via fackförbund etc som man kan ansluta sig till utan hälsodeklaration. Brukar dock vara att man måste ansluta sig inom en viss tid (tex 3 mån ifrån det man blev
    jag sa upp den som man hade genom facket pga men blev så särbehandlad pga min övervikt jag fick  inte där någon livförsäkring
  • missteddy
    Dorislina skrev 2006-10-30 17:14:39 följande:
    Jag har inte heller fått någon försäkring utan får nöja mig med en gammal olycksfallsförsäkring som jag haft sen jag var liten. Så trist att man blir undantagen bara för att man är överviktig. Anledningen till att jag inte får någon är dock att jag även varit sjukskriven för depression och det sätter helt stopp. Hade jag bara varit överviktig kunde jag få en sjukförsäkring med vissa undantag. iallafall hos TryggHansa. Har du mycket övervikt? Livförsäkring vet jag inte förutom att det ingår något skydd i min olycksfallsförsäkring. Men då gäller det ju bara om jag dör pga olycka och inte vid sjukdom.
    jag har stor övervikt som jag tjämpar med den ligger nu över 100 kg och är på väg ner
  • Lady Morpheus

Vad bra att den är på väg ner. Själv har jag väl ca 50 kg eller så men också på väg ner. Har redan gått ner från 123 kg till 104 kg så jag är ganska stolt över mig själv. Men det går ju så långsamt. Enligt bmi ska jag väga runt 60 kg men så långt vill jag inte sträcka mig riktigt än. jag är glad om jag kommer under 100 kg till att börja med. Håller tummarna för dig...*pepp**pepp*

• Morbid Mistress

Det var absolut inga problem att försäkra mig när jag hade ett högt BMI. Det enda försäkringsbolaget (folksam) krävde var en komplett hälsoundersökning för att kolla så värden m.m. var bra och eftersom alla värden var på topp är jag nu försäkrad.

Svar på tråden överviktig och försäkringar