• diamonden

Ilningar i underlivet när förlossning är på g?

Jag är i vecka 39 nu (38+3) o jag har de senaste veckorna haft följande symtom:

mycket flytningar
    ilningar när bebben fixerade sig i vecka 34
    sammandragningar som har blivit starkare o starkare senaste två veckorna
    mensvärk (ont i mensmage o svank)

min fråga är nu...ilningarna, kan de orsakas av att bebisen skruvar sig ner i förlossningskanalen? alltså, är det nära förestående om man känner av dessa ilningar? eller vad beror de på?

för jag kände ju ilningarna när bebben fixerade sig oxå, men nu är de mycket värre o känns på tryckande o ihärdiga...kan knappt gå nånstans längre utan att känna av dem.

• Svar på tråden Ilningar i underlivet när förlossning är på g?
  • vinterbabyn

jepp min BM sa att ilningarna i alla fall i mitt fall beror på att bebbe ren ligger jättelångt ner i kanalalen o att när de ilar till så skruvar den på sig så att den kommer åt nerver.. o ja HOPPAS på att det betyder att den är påväg ut. för de gör verkligen ont när det ilar.

• mamme

Tyvärr har jag nog inte samma tur som ni, jag har både stickningar och ilningar, bebisen är rörlig... det är såå jobbigt, ibland kan man knappt ta ett enda steg så ont det gör, jag bara hoppas det snart kan vara på G, ¨då det är ganska jobbigt...

• Ageton

Jag har med samma ilningar. Förra veckan hade jag så mycket att jag nästan fick panikkänslor å nästan fick en liten tår i ögat mitt. Känns som eld eller nåt pust, men inget har hänt här...känner dessa ilningar lite varje dag. Har bf på onsdag hoppas de snart händer nåt, nu orkar man inte mer än att vänta typ...gissa hur mycket tv å film jag ser hehe ;D

• Lyckis80

Kände av de där ilningarna ganska länge, men hon kom 11 dagar tidigt. Så man kan hoppas att det är på G.
    Lycka till

• Elsie76

Hade också ilningar, från vecka 34 ungefär. Bebben fixerade sig tidigt, men kom bf+11.

Svar på tråden Ilningar i underlivet när förlossning är på g?