• Anonym (c)

Tråkigt att jobba helg. ):

Jag hobbar i affär och blir då en hel del helger. Jobbar ungefär 2 av 3 helger, ibland blir det mer, sällan mindre. Det är sååå trååååkigt att jobba helg, när man helst vill umgås med familjen. ): Är det fler som har det här problemet, att vara iväg från familjen för att man jobbar helg?

C

• Svar på tråden Tråkigt att jobba helg. ):
  • Anonym (Vårdare)

Ja... Jobbar varannan helg. Förut var tredje, men nu har det varit personalindragningar. En viss bemanning av säkerhetsskäl måste det vara på helgerna så därför blir det varannan.
    Tycker det är skittrist. När jag är ledig mitt i veckan så är ingen annan ledig i familjen. Inte riktigt samma sak.

• Anonym (c)

Precis, då kan man ju inte umgås med dem. ):

• aktuelle

samma här, jobbar nästan varje helg, kanske någon enstaka söndag i månaden jag inte jobbar .. men det är ju bra med pengar :)

• Barbabok

Jag känner tvärtom, jag älskar att jobba helg för att få ledigt mitt i veckan och dessutom syns det på lönen. Jobbar i snitt var tredje, administrativt arbete.

• Anonym (ssk)

Det beror på hur ofta man jobbar helg, förr jobbade jag 3 av 4 helger och tyckte det var jättejobbigt, nu jobbar jag 1 av 4 helger och tycker det är ganska småtrevligt att jobba då.

• lilla mej

just nu jobbar jag som du typ 3 av 4 helger, och det kan bli lite jobbigt när ens kompisar är lediga helger och man inte kan göra något ihop med dem eller sambon. Men funkar ganska bra för jag gillar att vara ledig en dag i veckan. Men när man får barn skulle jag inte heller vilja jobba helg. och speciellt inte storhelger typ jul och midsommar och påsk. Men jobbar man i affär så är det inte mycket man kan göra.

• Strawbaby

Jag pluggar heltid och jobbar ca 25 % i butik, alltid varannan helg, ibland någon extra lördag och någon kväll i veckan. Allt för att slippa ta studielån!!! Det jag prioriterar bort är tid med sambon och familjen samt vännerna. Jättetråkigt men jag är tvungen nu...vet att det bara är tillfälligt, blir färdigutbildad lärare juni 2008 och kommer då att vara ledig varje helg och under storhelger samt somrar, det ser jagfram emot!

• Akk76

Jag jobbar som personlig assistent och jobbar varannan helg, ibland blir det fler helger. Jag tycker det är jättebra. Jag ska jobba både jul och nyår. Det ska bli kul. Det gör ju gott när pengarna kommer. Jag passar på att jobba storhelger Jobbade midsommar också.
    Det är gott att vara ledig på vardagarna för då hinner man med mycket som man inte kan göra på helgerna.

• Mia m Rasmus

Jag jobbar varannan helg. I och för sig börjar jag inte förren 22 och slutar 10, så jag får mycket tid med familje i alla fall. Men visst är det tråkigt att vara borta från hemmet på helgen, men man bli ju glad när lönen kommer sen

• Mamma ÅsaW

Jag jobbar var tredje helg och då arbetar jag 12 timmar både lördag och söndag. Jag åker bara hem och sover och det känns inte speciellt kul att vara ifrån familjen en hel helg. Men sen har jag ju lediga dagar mitt i veckan vilket är väldigt skönt, och helgrna gör ju att det blir lite extra i kassan...

• Anonym

När jag bytte yrke från USK med jobb varannan helg till administratör med vanliga kontorstider 8-17 så tyckte jag först att det var skönt men efter två månader trodde jag att jag skulle bli tokig. Aldrig ledig dagtid så man kunde sköta några ärenden på banken, handla, gå till FK mm när andra jobbade utan fick stressa som bara den för att hinna med det den enda dagen det var kvällsöppet. Skulle man ringa någon myndighet, beställa tid till en läkare eller tandläkare gick lunchen åt till det. Inte en minut ensam i huset utan alltid hela familjen hemma och inte en chans att göra något i lugn och ro. Det tog över ett år innan jag vande mig vid det och ärligt kan jag fortfarande lite längta efter den typen av arbetstider.

• Svarta katten

Samma här. Jobbar skift och det innebär minst 2 helger i månaden. Min sambo jobbar varannan helg vilket gör att nån av oss nästan jämt jobbar på helgen. Nästa gång vi är lediga samtidigt är till julhelgen! Det är skittråkigt, vi kan nästan aldrig hitta på nåt kul tillsammans.

Svar på tråden Tråkigt att jobba helg. ):