• Fido

MAM-nappflaska och välling, vilket hål?

Har precis börjat med välling och det verkar lite knepigt med nappflaskan. Vi har MAMs flaska med stor öppning upptill och en löstagbar dubbelkrok för barnet att hålla i. Till denna följde det med en napp med normalhål. Enligt förpackningen ska det vara bra till välling. Först använde vi flaskan till vatten och jag tyckte att Tilde hade så svårt att få ut nåt, så jag köpte en napp med större hål, den ska visst vara till fullkornsvälling. Nu när vi börjat med välling är det samma problem. Med det normala hålet verkar hon inte få ut nåt ur flaskan, men det funkar med det grövre hålet. Problemet är bara att hon dricker ur 210 ml välling på bara några minuter. Och verkar få lite magknip av det.
    Vilket hål använder ni?
    Och hur lång tid tar det för era barn att dricka upp en flaska?

• Svar på tråden MAM-nappflaska och välling, vilket hål?
  • Isabella

Jag har precis bytt till fullkornsvälling. O har nu köpt en antal nappar för välling. Tycker det går lite föör fort ur dem alla. Men nu har vi en med hål för fullkornsvälling. Det går fortare än vad det gjorde med ersättningen. Hon dricker upp 220 ml på ca fem min. Men hon verkar inte må dåligt av det iaf.

• emmix

Vi använder nappen med normalhål och i början gick det jättetrögt, men jag upptäckte att det klumpade sig i nappen när jag skakade, så se efter att det inte är det.
    Blir hon arg när hon får flaskan för att det går för långsamt? Annars är det ju bättre att det går lite långsamt än att det går för fort.
    Lycka till!

• Fido

Nä hon blir inte arg. Välling är inte någon favorit än så länge, vi jobbar med invänjning. Det är inte så att det går långsamt. Hon kan ligga en lång stund och suga utan att nivån sjunker nånting.

Det var någon som trodde att Sempers välling är tjockare än Nestlés. Stämmer det?

• eccobell

Vi har "normal" hålet. Prova att inte skruva åt locket så hårt. utan precis så att locket fastnar. Då kommer det in lite luft. Annars kan det bli vaccum.

• Mizza

Vi har klipp upp lite extra i napparna för vår kille blir sååå arg när det inte går fort nog att få i sig vällingen. Tar bara några minuter för honom att få i sig 230ml men han verkar inte få ont i magen så det är väl ok då.
    Ligga och småsuga det vill han bara göra vid tutten !

Svar på tråden MAM-nappflaska och välling, vilket hål?