• elinina

Sammandragningar kvällstid????

Varje kväll nästan då jag gått och lagt mig får jag dessa sammandragningar (oftast, men det händer annars med under dagen) under 20 min har jag hunnit med minst 10 sammandragningar.

ibland gör de ont, men oftast är det bara obehagligt då jag inte ens orkar vända mig i sängen.
    är detta för att man vart i rörelse hela dagen eller va kan det va.
    för de kommer oftast bara då jag vilar...

nån som vet??

• Svar på tråden Sammandragningar kvällstid????
  • mia79

Jag har också haft sammandragningar en längre tid nu, och mest på kvällen,det är bara livmodern som tränar och förbereder sig. Det är normalt.

• elinina

men så himla mycket på så kort tid???

• Ttrollet

Jag har också sammandragningar kvällstid, framförallt när jag ligger på rygg, då kan det komma flera gånger men de gör inte ont. Min BM säger att det är ok, men om de börjar göra ont eller kommer regelbundet ska jag kontakta förlossningen.

• mamma79

Har haft mycket sammandragningar sedan v22 (nu38). Det ska vara ok om de inte gör ont, livmodern tränar. Gör de ordentligt ont ner mot ljumskarna eller i ryggen kan de påverka livmodertappen vilket du kan be BM eller läkare att kolla i så fall (de känner på längden av den).

• elinina

tack för era lugnande ord.
    men man blir ju ändå lite nojig då det är så himla mycket och ofta!! men det är nog helt normalt som ni säger!! kram på er

• M26

Mamma79 (eller fler som vet ?)
    Du skriver att om sammandragningarna gör ont i ryggen kan de påverka livmodertappen. Vad menar du då? Kan det snart vara dags då eller är det något fel ? Är själv i v 37+2 och har känt detta sedan i lördags. Ska till BM idag, kanske ska be henne kolla då ?

Svar på tråden Sammandragningar kvällstid????