• Éowyn

Någon nöjd med IKEA-spjälskydd?

Har köpt spjälsäng, spjälskydd och madrass på IKEA. Någon som gjort det och är nöjd? Har läst missnöjda inlägg om att spjälskyddet inte sitter som det ska...

• Svar på tråden Någon nöjd med IKEA-spjälskydd?
  • MammaSandy

Jag tyckte det var prisvärt & funkade okej
    och hasade det ner rätt ofta, och vart som klumpigt och så emellanåt. Tappade "stasen" rätt kort också. Men helt klart prisvärt klarade mig galant i 1 år med det.

• NattravN

jag är helnöjd. Aldrig krånglat!

• blomman10

Mycket bra i förhållande till priset, köpte dt som är ljusblått.
    Har iofs bara kollat på Barnens hus där vr det jättedyrt.

• Lennica

Jag är inte nöjd med spjälskyddet! Det sitter inte som det ska och passar inte ihop med spjälarna.

• Knytets

spjälskyddet är uruselt.... skyddar inte speciellt mycket.... töserna behövde bara slänga upp benen på det så hasade det sig ner till madrasskanten....
    och det är inte tillräckligt högt för att töserna inte ska kunna få upp fötterna över...

Nä... jag skulle lägga ut lite mer pengar för en bättre.. men det är jag det...
    Och det är lätt att vara efterklok

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • S vali s

Tycker att spjälskyddet är rätt värdelöst faktiskt, sladdrigt och ger efter alldeles för lätt
    Ångrar att vi snålade o köpte IKEAs, hade hellre satsat ngr tior till o fått ett lite "stadigare"

Den late får brått när det blir kväll
  • Mamma Muu82

Har säng, madrass och spjälskydd från ikea och är nöjd med allt. Hade först ett spjälskydd från jysk men det va jättedårligt, tycker ikeas är bra mycket bättre!

• mymlis

Tyckte inte det var något fel på Ikeas spjälskydd. Det fyllde sin funtion så länge vi behövde det!

• mamman Linda

Nej jag var inte nöjd med det spjälskyddet jag köpte förra gången så därför har jag köpt ett annat nu
    Tyckte dom var för låga och tappade formen ganska snabbt...
    Jag köpte ett enfärgat högt på coop istället!

...bara 3 veckor kvar...
  • MissU

Nix, är inte nöjd. Måste sy dit extra knytband, och de befintliga passade inte med spjälorna. Sladdrigt var det oxå. Hade hellre lagt ner lite mer pengar på ett stadigare (men om de dyrare är bättre vet man ju aldrig!).

• Williamsmamma

vi har ikeas till båda barnen och vi är nöjda!

• Elips

Har en kompis vars första barn låg still i sängen och då funkade Ikeas jättebra. Barn nr 2 levde runt ganska mycket och eftersom skyddet inte är så högt så vaknade han några gånger med fötter och armar genom spjälorna vilket inte är så bra.... De köpte ett neutralt på babyproffsen för 360:- eller något sådant. Har sett på coop i neutrala färger för 250:- tror jag det kostade, vi kommer att köpa där men jag har ännu inte kollat några mått. Kanske kan vara värt de extrakronorna?

• Jessica24

Vi har ett spjälskydd från IKEA och vi är nöjda med det. Glad
    Sitter som det ska och utan att kasa ner osv.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Éowyn

Okej, vi provar väl och ser. Det verkar ju ha funkat för en del av er i alla fall -

Svar på tråden Någon nöjd med IKEA-spjälskydd?