• Jesssicaaa

pris för en etta..

nån som har lite koll på det här med ombildning från hyresrätt till bostadsrätt?

har fått erbj. om att köpa våran hyresrätt och då undrar jag vad ni skulle kunna tänka er att betala för en väldigt fin etta på 42kvm med en hyreskostnad på 2700kr i månaden? (Lägenheten ligger centralt med fin innergård och uteplats)

vet att det är svårt att svara på...

• Svar på tråden pris för en etta..
  • MammaSandy

www.hemnet.se
    www.svenkfast.se

och andra företag som säljer bostäder och gämför ungefär med nån liknande lägenhet samma läge som där du bor.

är det standard utrustning i lgh?

Själv bor jag i Boden och här ligger en 1:a mellan 5000-100 000
    beroende på läge & standard.

• djmugg

Om man tittar på hemnet verkar ju priserna ligga på mellan 650-895 000 i Umeå... (om det är där du ska köpa). Tycker det låter ruskigt mycket för en lägenhet i Umeå men, men. Jag skulle nog inte betala över 400.

• Jesssicaaa

i luleå bor vi, ja det är standard utrustning..nyrenoverat badrum för ca 1 år sen..ska bytas tapeter och golv i kök innan vi säljer..

• djmugg

Ok... Hann glömma var du bodde medan jag kollade på hemnet och läste i din press. (hihi)
    I Luleå var ju lägenheterna lite billigare. Men som MammaSandy skrev, kolla runt på fastighetssidor och kolla vad likvärdiga lägenheter kostar.

• Jesssicaaa

har kollat svenskfast, husmanhagberg, husaffaren, hemnet..finns det fler ställen?

• MammaSandy

du får nog köpa loss lägenheten till ett bättre pris antar jag eftersom du hyr den! då har du första tjing & blir det såhär skulle jag GISSA på att du får den till nått special pris, fast osäkert.

• Jesssicaaa

jo vi har fått pris på den, men vill inte skriva ut det här..funderar bara lite på hur mkt man kan tjäna

• MammaSandy

Får ni med nån "bofond" eller vad det nu kallas, rep fond så var det ?

Svar på tråden pris för en etta..