Du måste logga in för att svara i en tråd.

• kegan

Jäkla vintertid!!!

Vad less man blir på denna omställning av klocka till vintertid!!! Hade nyss fått in ett bra mönster så min dotter vaknade prick kl 06.00 varje morgon, innan det så vaknade hon alltid 05 eller tidigare.. Men nu är vi ju tillbaka på ruta ett igen, Alva är pigg som en lärka kl 05, för henne är ju klockan fortafarnde sex..

Hur har det påverkat er andra?

• Svar på tråden Jäkla vintertid!!!
  • Dalkulla74

Exakt samma för oss! Veckan innan vintertiden så hade Martin börjat sova till 6 igen efter att ha haft en pigghetsperiod vid 5tiden innan. Sen vintertiden så vaknar han nu en timme tidigare igen, dvs 5 i morse . Men jag tror att det går över snart bara de nya rutinerna sätter sig. Vi är jättenoga med att hålla mat och sovtiderna under dagen så snart så borde det väl fungera igen hoppas jag.

• Fru Myhr

Normaltid heter det, nu ska ju allt vara normalt!

Länge leve kärleken! ♥
  • Cyberpålle

Jadu, min prinsessa vaknade 04.35 imorse Förvånad och sa "ost ost" = frukost....så det var bara att stiga upp.

• sanndris

Här med.. upp vid halv sex..
    Jag vänder upp o ner på hela leksakskorgen o sen lägger jag mig i soffan i alla fall.

• Nallemajatjejen

Fast det är ju inte vintertiden som är problemet utan sommartiden.
    Vintertiden är ju det som är den "ordinarie" tiden. Det är sommartiden som vi ändrar....
    Men jag håller med... Vi har också haft problem med omställningen. Vi gjorde som så att hon fick sova lite senare på eftermiddagen Så att hon orkade vara uppe till kl 19 och då sover hon längre på morgonen också. Däremot  så fick vi läga henne vid 17 föresta dagen för då var hon helt slut och då vaknade hon 04.20

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Noklen

Här har vi samma problem. Innan vi ändrade på klockan så lade vi Moa 18.30 och tog upp henne 6.30. Hon vaknade oftast mellan 5.30 och 6, men fick ligga och vila en stund extra. Nu vaknar hon kl 5 och är såå trött på förmiddagarna. Vi har förskjutit tiden på kvällen till 18.30, men hon har inte börjat sova nå längre på morgonen för det. Jag hoppas det vänder snart.

• Pegus

Håller med om inlaggsrubriken: Jäkla vintertid! Min dotter vaknade runt 05.30 - 06.00 innan klockan ställdes om. I morse var klockan 04.30 när hon kom över och tyckte att hon skulle väcka hela huset SUCK

Vad gör man?

Nu somnade om dock om igen runt 7 snåret och sov en timme till eftersom igen klev upp och höll henne sällskap, men innan dess hade hon tänt alla lampor, hoppat i alla sängar, väckt lillasyster några gånger samt fått några hysteriska utbrott.

Ibland är barn det bästa som finns

• Beatrize74

Samma här!

Sonen som vanligtvis vaknar prick 05.47 vaknar nu 04.47. Lite mastigt att så här vid 11.00-tiden ha hållt på i mer än sex timmar redan.

• Dalkulla74

Vi vaknade 5 i morse med . Nu sover Martin och jag ska strax göra honom sällskap .

• Gloire de Dijon

Här har något mycket märkligt hänt.

Min son brukar vakna runt 7. När vi ställde om klockan vaknade han klockan 8 - alltså klockan 9 sommartid! Jag fattar ingenting, men det är väl bara att tacka och ta emot...

• Bebis Anna

så är de hos oss också... men de är väl bara o haja läget. nästa gång man flyttar klockan, så får man en timma mindre ensam på kvällen istället. dottern somnar vi 19 vaknar vid 7 så de e väl rätt ok.

• smulan77

Det jobbigast med tidsomställningen är att det sägs att det tar EN HEL MÅNAD innan kroppen hajar att den ska sova längre.. KUUUUUUUUUL!!!! får hoppas att det inte stämmer!!

• vermilion

inga problem här inte, jag får inte upp min son på morgonen varken vintertid eller sommartid. sova till 9-9.30 är det som gäller..

• Noklen

Å nej!! Ska dagen måsta börja klockan 5 i en hel månad

• Kalina

Här får vi också stiga upp runt 4.30-5.00 på mornarna.
    Lillan har inte hajjat det här med vintertid. *suckar*

• Ankissen

Vi hade inga problem alls. Började iofs ställa om Elliot lite smått dagarna innan normaltiden kom tillbaka, men det är väl bara att förskjuta tiderna en kvart per dag eller nåt?

• Luffarmor

Visst är det kul???? Kan inte fatta vad det är för vits med att hatta på med tiderna hit o dit???

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • Mirris

Här vaknas det oxå lite för tidigt. Han brukar sova till 8.. men nu kommer han smygandes vid 7 redan..o så säger han "mamma.. jag har sovit ättegott" Då vet man att det är kört!!!

• FruPuffen

För oss var det bara bra. Albin (17 mån) har börjat ta så lång tid på sig att somna och sov i stället längre på morgonen, antagligen för att morgnarna blivit mörkare. Nu är det mycket lättare att få honom att somna eftersom han får lägga sig senare.
    Ts-tror du inte att det "ställer om sig" om några dagar? Hon kan ju inte helt plötsligt sova en timme mindre per dag?

Svar på tråden Jäkla vintertid!!!