Varför ger ni välling???
Kanske en dum fråga... Jag ger inte välling, Emma är 7 månader. Hon tar ingen ersättning heller, bara gröt och puré. BVC kan inte ge mig nåt bra svar på varför man ger välling, så jag frågar er i stället...
Kanske en dum fråga... Jag ger inte välling, Emma är 7 månader. Hon tar ingen ersättning heller, bara gröt och puré. BVC kan inte ge mig nåt bra svar på varför man ger välling, så jag frågar er i stället...
Om barnet tex inte äter gröt så ger många välling i stället
Varför??
Jo, jag tycker att det är en mysig stund på kvällen/morgon att sitta med sonen i famnen medans han äter.
Dessutom är det bra för magen! (enligt mig)
Jag ger Loke välling morgon oh kväll... Så att han klarar sig hela natten, och så tycker jag att det är lite mysigt å ha honom i knät på kvällen och mysa en stund innan det är dax att borsta tänderna och hoppa i säng!
För att de åt ersättning när jag va tvungen att sluta amma och jag tycker att barn är försmå för att sluta snutta när de är så små så de sluter med ersättning (9månader) så då va det naturligt att ge välling...
För det är så svårt att ge gröt till ett barn som är för trött för att sitta vid bordet.
Det är dessuotm betydligt lättare att ta med sig välling och ge om man är iväg på kvällen. Smidigt och inget kladd!
Vår dotter äter en flska välling per dygn och den äter hon på kvällen. På morgonen fick hon gröt förut men hon gillar inte det längre.
Gröt/välling samma sak. Varför ger man gröt? Jag tycker det är enkelt med välling. Hon sitter å slukar sin välling själv men gröt kan hon och inte äta själv ännu
Emma äter gröt morgon och kväll, middag mitt på dagen och mellanmål förmiddag och eftermiddag... Hon sover hela natten och mår bra. Får ibland frågan varför jag inte ger välling... Därför undrar jag...
Jag kan mycket väl tänka mig att det är mysigt att sitta och ge välling på kvällen innan det är dags att sova. Säkert ett perfekt sätt att varva ner. Men lite av den effekten borde väl försvinna när man ska borsta tänderna sen? Eller kanske inte? Jag har hört att det är vanligt att ge välling när barnet vaknar mitt i natten. Men tänderna då! Eller så är det jag som är fanatisk.
Enkelt med välling. Särskilt om de små är lite trötta. Sen så gillar vår son välling mer än gröt.
Började ge min son välling när han var runt 8 månader. Då slutade jag att amma, så det var ett bra sätt att få närhet och att han blev mätt för natten.
Jag tycker det är väldigr praktiskt, särskilt när barnen är trötta eller sjuka.
Min son är väldigt morgontrött innan dagis, då kan han få sin flaska i sängen innan han går upp mot att jag skall bråka med honom medans han somnar vid bordet.
Dessutom går alltid vällingen ner här även om han är sjuk och inget annat passar, då vet jag att han iaf fått i sig något.
Det är praktiskt, mättande o innehåller mycket näring
Zaria: Ja, det kan jag tänka mig! Jo, då skulle jag nog också kunna ge välling... Om hon vägrar annat...
glasbubblan; Neej ja tycker att det går jätte bra å mysa med han å vällingen i mitt knä och sen efter så borstar vi tänderna! HAn äter dock inte på natten
Pyretsmamma - min 8 månaders äter precis som din. Ger inte heller välling. Kanske börjar med det i januari när min man skall vara hemma och jag inte kan amma dagtid.
det är ganska mkt bra vitaminer och mineraler osv i välling som barnet kanske inte får i sig annars.. har jag för mig..(helammar fortfarande)
Min Maya(snart 1år) äter heller ingen välling. Men det är för att hon inte vill ha... Hon åt det ett tag men sen en dag så ville hon bara inte ha längre, så nu får hon gröt till frukost o kvällsmat.
ja ger vår lille son välling.. då får man närheten när man slutat me amningen.. samma som gröt,, men mysigare att ha honom i famnen när han dricker de innan han ska sova för natten =) han dricker välling 1 gång o de e på kvällen..
För att Emma äter vanlig mat skitdåligt och gröt ratar hon så fort jag serverar det.