Hej! Vi ska flytta till Gustavsberg i April -06, till Tallåsen som ligger mittemellan hamnen och centrum - på Kvarnberget.
Vi föll för Gustavsberg för att man får närhet till hav o natur och möjlighet att bo i hus samtidigt som man får närheten till affärer (vi har 3 min till centrum) och mysiga fik,restauranger o kultur i hamnen. Och så tar det ju bara 20 min till slussen! Vet inte jättemycket om områdena men en vännina har bott i radhus i Ösbydalen och dom tyckte det var lite jobbigt att inte få vara ifred, det är tydligen väldigt tätt mellan husen och grannarna kom o gick hemma hos dom. Men å andra sidan är det ju jättebra för barnen, det finns ju garanterat lekkompisar. Farstadal och Charlottendal är ju fina områden med nya hus, de representerar väl det "nya" Gustavsberg. Alla områden verkar ju väldigt barnvänliga. Munkmora är väl det mindre bra området, jag var och tittade på ett dagis där och miljön är ganska deprimerande.. Hoppas detta var till lite hjälp o lycka till med husletandet!