• Minimagen

Bänkskiva från IKEA ?

Hej!
    Vi håller på att renovera vårt kök. Sist jag var på IKEA såg jag exakt en sådan bänkskiva jag vill ha, tog kort på den. Den är i laminat och liknar mörkt trä. Men när jag kollar på ikeas hemsida finns den inte med bland bänkskivorna.
    Någon som vet om de har mörka bänkskivor i laminat ändå, om man åker till ett varuhus?
    Vet ni också i så fall om de kapar till rätt längd, rundade hörn osv.?

En sån här bänkskiva vill vi ha! Sett på IKEA.

• Svar på tråden Bänkskiva från IKEA ?
  • Duckan74

Är det inte en bänksskiva i valnöt? Det har min svärmor, från Ikea. Vet inte om de kapar den i rätt längd åt dig, tror inte det.

• MiReDe

På större Ikea så borde dom ha, annars så är det bara att fråga. Jag brukar kolla på nätet och när jag sedan kollar om varan (en sängram) finns på varuhuset där jag bor så står det att den finns fast jag aldrig har sett den där? Men dom kapar inte till den, det får du göra själv.

• tete

Ha! Tänk dig för både en och två gånger innan du måttbeställer från IKEA! Vår första leverans var skadad, något IKEA kände till, men valde att leverera trots detta. De tyckte att vi skulle betala den defekta skivan, förvara den och sedan reklamera till dem. Pyttsan sa vi. Sedan dröjde det 7 veckor innan den nya skivan kom, 4 veckor längre än IKEA uppgett. Kompensation? 750 kronor för en skiva som kostar 4000 kronor.

Jag tror att det lönar sig att gå till fackhandeln om du ska måttbeställa. Annars har IKEA skivor i standardlängder, som du får kapa själv. men så fort du vill att de ska kapa blir prisbilden helt annorlunda + att du måste betala hemleverans á 500 kronor...

• Sunna

Jag har hört från en hel del, att bänkskivorna på te x Byggmax och Bauhaus ska vara både billigare och snyggare.

Sam. ♥ .Mammas lilla hjärta.
  • Minimagen

Ja just det, där kan man ju kolla också, vad bra! Att jag inte tänkte på det.

• arianne03

Bauhaus kapar för 20:-/snitt. De gör även avrundade hörn (100:-/hörn). De gör även halvcirklar, men det var dyrare

• Nadjis

Min ikea bänkskiva var både billig, skitsnygg och bra! Angående leveransen på ikeas bänskivor vet jag att väntetiden blev längre under kökskampnjerna då det var så många som beställde.

• Ejz

Vi har en likadan bänkskiva, men den köpte vi på Silvan.
    500 kr för 4 meter om jag inte missminner mig.

• Minimagen

Arianne: Åh så bra, låter ju finemang, tack för bra svar!

Ejz: Låter ju superbilligt!

Svar på tråden Bänkskiva från IKEA ?